Gemert voor lastige klus bij GVVV

10 juni 2022

Gemert speelt zaterdag de return in de kwartfinale van de playoffs tegen GVVV. De zwartwitten gaan proberen om de in Gemert opgelopen 1-2 achterstand goed te maken op sportpark Panhuis in Veenendaal.

De eerste opdracht is dus duidelijk: winnen. Bij een marge van twee doelpunten is Gemert door. Bij een zege met één wordt er verlengd en moeten uiteindelijk mogelijk strafschoppen de beslissing brengen. Bij ieder andere uitslag plaatst de ploeg van trainer Gery Vink zich voor de halve finales.

Gemert staat dus voor een pittige opgave, aan het einde van een seizoen waarin al zoveel van de selectie is gevraagd. GVVV liet in de eerste wedstrijd zien dat het een meer dan geduchte tegenstander is. Achterin geven de Veenendalers nauwelijks iets weg en voorin beschikt GVVV over een paar snelle en gevaarlijke aanvallers.

Door de late treffer van Wout Barten in de eerste wedstrijd is de situatie echter nog niet uitzichtloos. Gemert speelde donderdagavond ondanks het gemis van een aantal basisspelers een van haar betere wedstrijden van de laatste weken en kon voetballend goed meekomen met de een divisie hoger uitkomende tegenstander. Het verschil zat ‘m op sportpark Molenbroek voornamelijk in de effectiviteit.

Als Gemert achterin haar zaakjes goed op orde heeft en voorin goed met de kansen die er ongetwijfeld gaan komen omgaat, is er zeker nog wel wat mogelijk op sportpark Panhuis in Veenendaal.

De wedstrijd begint zaterdag om 18.00 uur.

Graag tot dan!