Gemert voor eigen publiek tegen Unitas

30 maart 2022

Het zijn mooie tijden voor Gemert en zijn trouwe aanhang. We zijn bijna aanbeland in het voorjaar en Gemert doet nog volop mee om de titel, een onverwachte luxe voor de zwartwitten. Het seizoen is echter nog lang en komende weken wacht Gemert een pittig programma. Te beginnen aanstaande zondag als het onberekenbare GVV Unitas op bezoek komt.

Gemert begint het duel in ieder geval als koploper. Woensdagavond vond in Amsterdam de topper tussen OFC en Groene Ster plaats, een rechtstreekse confrontatie tussen de nummers 2 en 3. Het werd 2-2. Dat betekent dat OFC maar één punt kon bijschrijven, waardoor Gemert lijstaanvoerder blijft, met een iets beter doelsaldo. Groene Ster volgt op zeven punten.

Ook de strijd om de tweede periodetitel is ongekend spannend. Door de uitslagen van woensdag staan er nu vier ploegen aan kop met achttien punten uit 9 wedstrijden. Dongen (+9) staat er het beste voor, gevolgd door Groene Ster (+6), Gemert (+4) en Quick (+4). Er zijn nog twee wedstrijden te spelen in deze periode, het kan dus nog alle kanten op. Komende zondag staat bijvoorbeeld Dongen-Quick op het programma.

De opponent van Gemert komende zondag, GVV Unitas, promoveerde een jaar na Gemert naar de derde divisie. Unitas staat bekend als een ploeg die het iedere tegenstander moeilijk kan maken. De roodbroeken draaide dit seizoen lang bovenin mee, maar zijn gezakt naar de negende plaats op de ranglijst omdat ze uit de laatste vier wedstrijden slechts één punt haalden.

Gemert, dat op 17 oktober afgetekend (0-3) won in Gorinchem, zal echter op zijn hoede zijn. Het verleden leert ons immers dat wedstrijden tegen Unitas nooit gemakkelijk zijn. Daarnaast zullen de West-Brabanders er op gebrand zijn om door middel van een goed resultaat de negatieve spiraal te doorbreken.

Gemert is echter vol vertrouwen. De ploeg van Reinald Boeren presteert al het hele seizoen goed en weet dat het – steunend op een hecht collectief en in de wetenschap dat het kan vertrouwen op haar scorend vermogen – iedere wedstrijd tot een goed eind kan brengen.

Hopelijk bent u er zondag bij als onze zwartwitten tegen Unitas weer op jacht naar een nieuwe driepunter.

Dus graag tot zondag, aftrap om 14.00 uur!