Gemert voor eigen publiek tegen Quick

29 oktober 2021

De euforie was groot, woensdagavond in Staphorst, toen Gemert ten koste van vv Staphorst de tweede ronde van het KNVB bekertoernooi bereikte. Terwijl de supporters nog volop nagenieten van dit mooie bekersucces heeft de selectie haar blik alweer op de volgende wedstrijd gericht. Aanstaande zondag ontvangt Gemert namelijk HV & CV Quick en verdedigt de ploeg de fraaie positie op de ranglijst in de derde divisie.

Wie alleen een blik op die ranglijst werpt, zou kunnen denken dat Gemert de klus wel moet kunnen klaren zondag. Maar zo gemakkelijk zal het zeker niet zijn. De Haagsche Voetbal- en Cricketvereniging Quick is al enkele jaren een stabiele subtopper in de zondag derde divisie. De ploeg van trainer Paul van der Zwaan, die al sinds juli 2015 aan het roer staat op sportpark Nieuw Hanenburg, staat bekend als een goed voetballende ploeg, die met technisch en verzorgd voetbal de tegenstander haar wil op wil leggen.

De prestaties van de Haantjes zijn tot nu toe een beetje wisselend. Zo verloor Quick twee weken op eigen veld enigszins verrassend met 0-1 van ADO’20. Op dit moment bezet Quick met 10 punten de 11e plaats. Wat hierbij opvalt is dat de ploeg in 9 wedstrijden slechts 7 keer wist te scoren, maar ook dat het maar 8 doelpunten tegen kreeg.

De wedstrijden tegen Quick zijn vrijwel altijd een dubbeltje op zijn kant, waarin Gemert op eigen veld vaak aan de goede kant van de score zit en Quick in Den Haag. De laatste ontmoeting tussen deze twee ploegen vond plaats op 13 september van het vorige jaar, toen het in Gemert 1-1 werd.

Daar waar Quick twee weken naar deze wedstrijd heeft kunnen toewerken, heeft Gemert slechts een paar dagen de tijd om zich voor te bereiden. Er zal dan ook het nodige gevraagd worden van de zwartwitten om na de prachtige zege in Staphorst ook tegen Quick een goed resultaat te boeken.

Reinald Boeren kennende zal hij er echter alles aan doen om zijn ploeg optimaal voorbereid aan de aftrap te laten verschijnen. Onze zwartwitten zullen uw steun nodig hebben om er ook zondag weer een mooie pot van te maken.

Dus graag tot zondag!