Gemert voor eigen publiek tegen Quick

29 februari 2024

Aan de mooie serie waar Gemert na de winterstop mee bezig was, kwam zaterdag tegen Sportlust’46 abrupt een einde. De zwartwitten hebben de pijnlijke middag in Woerden echter snel achter zich gelaten. Aanstaande zondag wacht alweer de kans op revanche in de thuiswedstrijd tegen Quick.

De Haagse omnisportvereniging HV & CV Quick komt sinds het seizoen 2017-2018 uit in de derde divisie. De ploeg van Paul van der Zwaan, die al jarenlang de scepter zwaait op sportpark Nieuw Hanenburg, staat bekend om haar verzorgde spel.

De Hagenaars zijn nog niet helemaal verzekerd van een langer verblijf in de derde divisie. Quick staat na de thuisoverwinning vorige week tegen OJC Rosmalen (4-1) met 28 punten uit 21 wedstrijden op de twaalfde plaats en heeft nog een aantal punten nodig om ook de laatste zorgen weg te nemen.

De Haantjes, zoals de bijnaam van de ploeg luidt, zijn traditioneel een lastige tegenstander voor onze ploeg. Dat bleek ook weer op 1 oktober van het vorig jaar, toen Gemert in de hofstad een pijnlijke 5-0 nederlaag leed. Een verlies dat de zwartwitten zondag uiteraard graag recht willen zetten.

De nederlaag afgelopen zaterdag bij Sportlust voelde na drie overwinningen op rij wel even als een koude douche, maar deed op de ranglijst weinig pijn: onze zwartwitten bezetten nog steeds de 5e plaats.

Weet de equipe van Reinald Boeren ook deze keer direct de rug te rechten na een misstap, iets wat de ploeg dit seizoen nog iedere keer is gelukt? Eén ding is zeker; uw steun kunnen ze hierbij goed gebruiken.

Dus graag tot zondag, de aftrap is om 14.00 uur.