Gemert wil er meteen staan tegen Quick

25 januari 2023

Gemert maakt zich op voor de eerste competitiewedstrijd van 2023. Aanstaande zondag ontvangen de zwartwitten de nummer 12 van de ranglijst, het Haagse HV & CV Quick.

Omdat de wedstrijd tegen JOS/Watergraafsmeer werd afgelast, heeft Gemert zich een week langer kunnen voorbereiden op de zo belangrijke hervatting van de competitie. Omdat nummer 15 Baronie wel in actie kwam en met 1-0 verloor bij O.S.S.’20 is Gemert een plekje gestegen op de ranglijst. Gemert heeft nog steeds evenveel punten als de Bredanaars (15), maar nu wel een wedstrijd minder gespeeld.

Zondag wacht de zwartwitten een ontmoeting met het Haagse Quick, een stabiele ploeg die bekend staat om haar technische en verzorgde spel en die inmiddels alweer aan haar 6e seizoen in de derde divisie bezig is.

Niet alleen in veld maar zeker ook erbuiten maken de Haantjes, zoals de bijnaam van de ploeg luidt, een evenwichtige indruk. Zo is coach Paul van der Zwaan al aan zijn 8e seizoen bezig op Nieuw Hanenburg. Sinds drie jaar bekleedt Van der Zwaan (die inmiddels heeft toegezegd voor een 9e seizoen) ook de post van Hoofd Jeugdopleiding bij de Haagse omnivereniging, die naast voetbal ook een levendige crickettak omvat.

Afgelopen zondag slikte Quick een bittere pil. Tegen het hooggeklasseerde Blauw Geel’38 speelde de Haagse equipe lange tijd goed en leek er ook een beloning in te zitten, maar moest de ploeg uiteindelijk toch een 0-1 nederlaag incasseren.

Bij Gemert zullen zondag de nieuwe aanwinsten Niels Fleuren, Eon Herman en de teruggekeerde Joost Habraken zich voor de eerste keer in competitieverband aan het thuispubliek presenteren. Met die nieuwe impuls hoopt Gemert er meteen te staan. Dat is nodig. Quick is een van de concurrenten in het rechterrijtje van de derde divisie. Net als de opponent van volgende week zondag: UDI’19. Het zijn kortom belangrijke weken voor de zwartwitten, die voor het tweede gedeelte van de competitie maar één allesomvattend doel hebben: handhaving in de derde divisie.

Met het steun van het trouwe thuispubliek hoopt de ploeg van Reinald Boeren zondag meteen goede zaken te doen. Bent ook u erbij op sportpark Molenbroek? De aftrap is om 14.00 uur. Graag tot dan!