Gemert voor eigen publiek tegen nummer 2 OFC

29 januari 2020

Voor het eerst dit seizoen leed Gemert zondag tegen Groene Ster een tweede nederlaag op rij (2-0). Aanstaande zondag komt de huidige nummer twee van de ranglijst OFC op bezoek in Gemert. Weten de zwartwitten het tij weer te keren en kunnen ze ook tegen deze sterke tegenstander de punten in eigen huis houden?

Gemert zag door de nederlaag in Heerlerheide Dongen en HSC’21 langszij komen en zakte op basis van het doelsaldo naar de vijfde plaats op de ranglijst. Nog steeds een keurige klassering voor de ploeg van Reinald Boeren. De verschillen in de derde divisie zijn ontzettend klein, dus een nederlaag of overwinning kan op zondagavond al snel een paar posities schelen.

De tegenstander van zondag, het in 1932 opgerichte OFC uit Oostzaan, timmert de laatste jaren driftig aan de weg in de derde divisie. De Noord-Hollanders waren vorig seizoen dichtbij promotie naar de tweede divisie. De ploeg eindigde in de reguliere competitie als derde en werd in de play-offs de voet dwars gezet door de zaterdagamateurs van ASWH uit Hendrik-Ido- Ambacht.

Voor aanvang van dit seizoen golden de geelzwarten  dan ook als een voorname favoriet voor de titel. Op iets meer dan de helft van competitie is de achterstand op koploper O.S.S.’20 echter al opgelopen tot 11 punten en lijkt ook dit jaar een plek in de play-offs het hoogst haalbare te worden voor OFC.

De club uit Oostzaan heeft een turbulente periode achter de rug, waarbij de leiding in de clinch lag met het gemeentebestuur. De burgemeester besloot half januari om veiligheidsredenen om het sportpark te sluiten, maar werd teruggefloten door de rechter. Voorlopig wordt er dus gewoon gevoetbald op de accommodatie in het dorp aan de noordkant van Amsterdam.

Gemert verloor dit seizoen nog niet eerder twee keer achter elkaar. Het wordt dus  interessant om te zien hoe de ploeg hiermee omgaat zondag. Voor eigen publiek hebben onze jongens echter een flinke status opgebouwd dit seizoen, zodat geen enkele ploeg met een gerust hart naar Gemert komt. OFC zal niettemin tot de tanden toe bewapend zijn na de onverwachte 3-1 nederlaag afgelopen zondag bij Westlandia.

Wij wensen de zwartwitten succes en nodigen onze trouwe publiek uit om de ploeg te komen aanmoedigen. De wedstrijd op sportpark Molenbroek begint om 14 uur. Na afloop is in de kantine de eredivisiewedstrijd Ajax-PSV te zien op de schermen.

Graag tot zondag!