Gemert voor eigen publiek tegen Leonidas

10 april 2019

Gemert liep afgelopen zondag  tegen GVV Unitas tegen een zure en onnodige nederlaag aan. Kostbaar puntverlies voor de zwartwitten, die de achterstand op koploper Baronie zagen oplopen naar 6 punten en Groene Ster de tweede plaats zagen overnemen.  De teleurstelling was dan ook groot na afloop van de wedstrijd, Gemert besefte zich terdege dat het de kans om deze zware uitwedstrijd winnend af te sluiten had laten liggen.

Gemert richtte de blik na het verlies in Gorinchem echter alweer snel op komende zondag als het Rotterdamse Leonidas op bezoek komt. Een wedstrijd die hoe dan ook gewonnen moet worden door de zwartwitten.

Leonidas is een vrij onbekende tegenstander voor onze ploeg. Beide ploegen troffen elkaar op 9 december van het vorig jaar voor de eerste keer. Gemert zal niet met heel veel plezier terugdenken aan het bezoek aan de Rotterdamse deelgemeente Hilligersberg-Schiebroek.  Gemert speelde bepaald niet haar beste duel die dag en leek lange tijd met 0-0  genoegen te moeten nemen. Vlak voor tijd scoorde  Leonidas echter de 1-0 en leek Gemert zelfs met lege handen te moeten vertrekken. Met een rake kopbal in de allerlaatste minuut zorgde Jasper Lalisang ervoor dat Gemert tenminste nog een punt overhield aan het  bezoek aan de Maasstad: 1-1.

Zondag dus de return en de belangen zijn voor beide ploegen groot. Gemert kan zich in de razend spannende titelstrijd geen puntverlies meer veroorloven. Leonidas heeft de punten keihard nodig om promotie/degradatie-wedstrijden af te wenden. De ploeg van ex-prof Koos Waslander komt na de winterstop beter voor de dag dan ervoor, maar de laatste drie duels gingen toch weer verloren.

Wie alleen naar de ranglijst kijkt zou kunnen denken dat Gemert het klusje zondag vrij eenvoudig moet kunnen klaren. In deze fase van de competitie bestaan er echter geen eenvoudige wedstrijden meer. Ook zondag zal Gemert dus weer haar niveau moeten halen. Mede met uw steun moeten de punten in dat geval in eigen huis gehouden kunnen worden.

Graag tot zondag 14.00 uur op sportpark Molenbroek.