Gemert voor eigen publiek tegen koploper ADO’20

23 september 2022

Terwijl de bekeruitschakeling tegen sv Urk nog een beetje nadreunt, maakt Gemert zich alweer op voor de volgende uitdaging. Aanstaande zondag ontvangen de zwartwitten de nog ongelslagen koploper uit de derde divisie zondag, ADO’20.

ADO’20 is afkomstig uit Heemskerk. De ploeg van Roy van der Mije speelde vorig seizoen een ijzersterke tweede seizoenshelft en was net als Gemert tot de allerlaatste speelronde in de race om het kampioenschap. De blauwwitten eindigden uiteindelijk net boven Gemert op de derde plaats.

Deze lijn hebben de Heemskerkers dit seizoen gewoon doorgetrokken. ADO’20 is als enige ploeg in de derde divisie nog ongeslagen en leverde alleen op bezoek bij OJC Rosmalen twee punten in (2-2). Afgelopen woensdag gaf ADO’20 zijn visitekaartje nogmaals af door in de tweede voorronde van het KNVB-bekertoernooi afgetekend te winnen van mede-derdedivisionist en streekgenoot VVSB uit Noordwijkerhout, 3-0

Onnodig te zeggen dus dat Gemert aan de bak moet zondag. De ploeg van Reinald Boeren moest woensdagavond 120 minuten lang erg diep gaan tegen sv Urk, dus op het fysiek van de spelers wordt dezer dagen een zwaar beroep gedaan. Tegelijkertijd waren er in de bekerwedstrijd voldoende aanknopingspunten om de wedstrijd van zondag met vertrouwen tegemoet te zien.

Zeker is dat de toeschouwers opnieuw kunnen uitkijken naar een mooie pot voetbal. De zwartwitten rekenen weer op de steun van de trouwe aanhang als op sportpark Molenbroek op het gebruikelijke tijdstip van 14.00 uur wordt afgetrapt.

Graag tot dan!