Gemert voor eigen publiek tegen JOS

24 augustus 2022

Door met 1-2 te winnen bij O.S.S.’20 kende Gemert 1 een prima start van de nieuwe competitie. Aanstaande zondag staat voor onze zwartwitten de eerste thuiswedstrijd op het programma. Tegenstander in JOS Watergraafsmeer.

JOS Watergraafsmeer is in 1995 ontstaan na een fusie tussen de twee Amsterdamse clubs JOS en Watergraafsmeer. JOS is vooral bekend als de vereniging waar Rinus Michels zijn eerste wankele schreden op het trainerspad zette. Ook komt de vereniging terug in het bekende nummer J.O.S. Days van de Nederlandse band de Nits.

De hoofdstedelingen zijn vorige week begonnen aan hun derde seizoen in de derde divisie. Door de vele coronaperikelen van de laatste jaren kwam Gemert de ploeg van Cor ten Bosch echter nog maar 2 keer eerder tegen.

Vorig seizoen won Gemert op eigen veld met 4-3. in Amsterdam werd het op 12 april van dit jaar 2-3. Beide keren met veel doelpunten dus, en beide keren een dubbeltje op zijn kant. De overwinning in Amsterdam was destijds ook gelijk de laatste van Gemert vorig seizoen.

Net als Gemert heeft ook de selectie van JOS Watergraafsmeer afgelopen zomer de nodige veranderingen ondergaan. Het is dan ook lastig in te schatten hoe de ploeg er op dit moment voor staat. De Amsterdammers trapten het nieuwe seizoen vorige week op eigen veld af met een 0-0 gelijkspel tegen Blauw Geel’38

Gemert zal de ontmoeting van aanstaande zondag met vertrouwen tegemoet zien. De ploeg raakt steeds beter op elkaar ingespeeld, laat bij vlagen goed voetbal zien en kwam vorige week met een mooi resultaat terug uit Oss. Dinsdagavond speelde Gemert nog een oefenwedstrijd tegen AWC in Wijchen. De ploeg won met 2-3. De Gemertse doelpunten kwamen op naam van T-Shawn Illidge, Wout Barten en Bram Zwanen.

De wedstrijd van zondag begint om 14.0o uur. Vooraf zijn voor niet-leden seizoenkaarten te koop bij de kassa, vanaf 12.30 uur.

Wij nodigen u van harte uit om de eerste thuiswedstrijd van onze zwartwitten mee te komen maken. Samen kunnen we er immers voor zorgen dat sportpark Molenbroek voor opponenten weer een heel lastig te nemen hindernis wordt dit seizoen.

Dus graag tot zondag.