Gemert voor eigen publiek tegen IFC

8 september 2018

Voor Gemert staat komende zondag de eerste thuiswedstrijd van de nieuwe competitie op het programma. De zwartwitten ontvangen op sportpark Molenbroek IFC.

Gemert verloor afgelopen zondag in Halsteren het openingsduel met 2-1 en gaat voor eigen aanhang derhalve op zoek naar de eerste competitiepunten. Dat laatste geldt overigens ook voor IFC, dat zondag toch wel verrassend met 0-3 verloor van rksv Nuenen.

IFC staat voor Ido’s Football Club en is afkomstig uit Hendrik-Ido-Ambacht. De Zuid-Hollanders komen dit seizoen voor het derde jaar op rij uit in de hoofdklasse B. In het eerste jaar eindigde de ploeg als tiende, vorig jaar werd de 8e plaats behaald. Voor dit seizoen mikt het verjongde IFC, dat ook dit seizoen onder leiding staat van Virgil Breetveld, op een top 5 klassering. Oud-prof Breetveld heeft zowel het zaterdag- als het zondagvaandelteam van IFC onder zijn hoede.

Gemert en IFC troffen elkaar de laatste 2 jaar 4 keer en dit leverde steevast aantrekkelijke duels op. Afgelopen seizoen won Gemert in Zuid-Holland met 4-2 door onder meer drie goals van Ruben Rodrigues. Thuis was het al even doelpuntrijk: 3-5. Wel dient te worden opgemerkt dat er in dat duel voor beide ploegen weinig meer op het spel stond. Bij Gemert stond destijds Sven van Ommeren voor het laatst in een competitieduel onder de lat en werd al afscheid genomen van de vertrekkende spelers.

Zondag liggen de zaken natuurlijk heel anders. Geen enkele ploeg wil met twee nederlagen beginnen, dus voor zowel Gemert als IFC is het zaak om een buit binnen te halen.

Als Gemert er zondag in slaagt om zijn normale niveau te halen, moet het er mede met de steun van de eigen supporters in kunnen slagen om de punten in Gemert te houden. Wij hopen u dan ook in groten getale te mogen begroeten op sportpark Molenbroek als er om 14.00 uur wordt afgetrapt.

Graag tot dan!