Gemert voor eigen publiek tegen Hoogland

12 februari 2020

Omdat de wedstrijd tegen vv Dongen  vanwege de storm werd afgelast, genoot Gemert afgelopen week onverwachts van een vrij weekendAanstaande zondag pakt de ploeg de draad weer op als het op eigen veld de nummer voorlaatst uit de derde divisie vv Hoogland treft.

Hoogland is een dorp in de gemeente Amersfoort, in de provincie Utrecht. De Hooglanders dwongen vorige zomer net als Gemert via de play-offs promotie naar de derde divisie af. In tegenstelling tot Gemert heeft Hoogland haar draai daar nog niet echt gevonden. De ploeg is op dit moment terug te vinden op de voorlaatste plaats en kan de punten in Gemert dus goed gebruiken.

De eerste ontmoeting tussen de ploegen ooit vond plaats op 17 november van het vorige jaar, een ontmoeting waar Gemert met weinig plezier aan zal terug denken. Gemert leidde destijds een kwartier voor tijd met 1-3 en leek op weg naar een relatief eenvoudige zege.  Een kwartier voor tijd kwamen de Amersfoorters echter vrijwel uit het niets terug tot 2-3.

In eerste instantie leek er nog weinig aan de hand voor de zwartwitten, maar in de slotfase sloeg de vlam alsnog in de pan op sportpark Langenoord.  Vlak voor tijd kreeg Ralf Kemper onterecht de rode kaart (waarvoor hij later in hoger beroep werd vrijgesproken) en of dit nog niet genoeg was kwam Hoogland in de slotseconde van de wedstrijd ook nog eens langszij (3-3). Uiteindelijke hield Gemert dus slechts een schamel puntje over aan dit duel, waar het er lange tijd drie leken te worden.

Zondag dus een mooie gelegenheid om een en ander recht te zetten, zou je zeggen. Gezien de stand op de ranglijst maar ook gezien de imposante reeks van thuisoverwinningen die de ploeg inmiddels heeft opgebouwd is Gemert favoriet voor het treffen. Waakzaamheid is niettemin geboden. Ook in deze wedstrijd zullen onze jongens weer het beste in zichzelf naar boven moeten halen om de punten in eigen huis te houden.

Hopelijk zien wij u aanstaande zondag langs de lijn om onze ploeg een steuntje in de rug te geven.

Dus graag tot zondag, aanvang om 14.00 uur.