Gemert voor eigen publiek tegen Hercules

6 oktober 2021

Met de ontsnapping tegen Westlandia nog vers in het geheugen staat zondag alweer de volgende uitdaging op de rol voor Gemert 1. Dan komt het Utrechtse USV Hercules naar sportpark Molenbroek, een tegenstander van formaat voor de zwartwitten.

De Utrechtse Sportvereniging Hercules werd in 1882 opgericht als cricketvereniging en is daarmee een van de oudste verenigingen van Nederland. In 1889 werd de voetbalafdeling opgericht en hiermee geldt Hercules als de club die het voetbal naar Utrecht heeft gebracht. Hercules is een nog steeds groeiende omnisportvereniging, waarin ruim 2600 leden diverse takken van sport beoefenen.

De Utrechters werden in het seizoen 2013-2014 kampioen in de hoofdklasse A en komen sindsdien uit in de derde divisie. De laatste jaren wordt de ploeg vaak genoemd als een van de kanshebbers op de ereplaatsen. Op dit moment is Hercules terug te vinden op de 7e plaats. Maar deze stand geeft een vertekend beeld.

Het thuisduel van Hercules afgelopen weekend tegen HSC’21 kon niet doorgaan omdat het veld door de hevige regenval onbespeelbaar was. Ook het duel in het openingsweekend tegen Unitas werd door de slechte staat van het veld in Utrecht afgelast. Op dit moment heeft Hercules met 2 wedstrijden minder gespeeld evenveel verliespunten als…koploper OFC.

Geen gemakkelijk karwei voor Gemert dus. Onze jongens lieten afgelopen zondag op bezoek bij Westlandia opnieuw zien dat het met de veerkracht wel goed zit dit seizoen. Door een doelpunt van Yentl Meyssen wist Gemert in de slotsecondes van de wedstrijd de eerste nederlaag van het seizoen te voorkomen en de ongeslagen status te handhaven.

Na twee opeenvolgende remises gaan de zwartwitten zondag op jacht naar een nieuwe driepunter. Ook Hercules wil aanhaken bij de top en zal met minder geen genoegen nemen. Het belooft derhalve een heel interessante krachtmeting te worden op sportpark Molenbroek. Aftrap 14.00 uur.

Graag tot zondag!