Topper Gemert-Baronie en na afloop Biercantus!

12 december 2018

Gemert en Baronie moesten afgelopen zondag hun gedeelde eerste plaats in de hoofdklasse B afstaan. Gemert liet 2 punten achter in Rotterdam tegen Leonidas en Baronie verloor de topper in Zuid-Limburg tegen Groene Ster (1-0).  Aanstaande zondag staan Gemert en Baronie op sportpark Molenbroek tegenover elkaar. Voor beide ploegen dus een goede mogelijkheid om iets recht te zetten, en voor u als trouwe supporter een wedstrijd om naar uit te kijken.

Gemert en Baronie delen een grote historie samen. Beide ploegen komen elkaar al jarenlang tegen in de hoofdklasse en menigmaal was de titel de inzet van deze duels. Ook in het seizoen 2010/2011 in de destijds nieuw ingevoerde topklasse (nu derde divisie) ontmoeten de teams elkaar, zowel Gemert als Baronie degradeerden overigens weer terug naar de hoofdklasse in dat seizoen. Een paar jaar geleden degradeerde Baronie zelfs naar de eerste klasse, maar sinds vorig seizoen is het vertrouwde affiche weer terug in de Hoofdklasse B.

Gemert is ondanks het teleurstellende puntverlies afgelopen zondag tegen Leonidas aan een prima eerste seizoenshelft bezig. De mannen van Reinald Boeren bezetten na 13 wedstrijden een keurige 2e plaats en voldoen aan alle vooraf gestelde doelstellingen.

Nu is het echter zaak om ook de laatste 2 wedstrijden voor de winterstop (na zondag volgt donderdag 20 december nog het bekerduel met Berghem Sport) winnend af te sluiten om ook na de winterstop nog op alle fronten actief te kunnen zijn. Dit zal echter niet eenvoudig worden, want zeker aanstaande zondag krijgt Gemert met Baronie een lastige kluif voor de kiezen.

De Baronnen, die zich afgelopen zomer behoorlijk hebben versterkt, zijn net als Gemert aan een uitstekend seizoen bezig. De ploeg van trainer Jurriaan van Poelje staat na het verlies van afgelopen zondag vierde, de marge met Gemert bedraagt één punt.

Een heuse topper dus, aanstaande zondag. Op het gebruikelijke tijdstip van 14.00 uur zal het eerste fluitsignaal klinken. Na afloop van de wedstrijd is het in de kantine extra gezellig. Daar staat de tweede editie van de Biercantus op het programma.

Kortom, wij hopen u zondag op sportpark Molenbroek te verwelkomen!