Gemert voor derby naar Uden!

1 februari 2023

Gemert begon afgelopen zondag met een zwaarbevochten maar daardoor niet minder verdiende 2-1 zege op directe concurrent HV & CV Quick uitstekend aan het tweede gedeelte van de competitie. Komende zondag staat er voor de mannen van Reinald Boeren wederom een heus zespuntenduel op het programma, de derby in Uden tegen UDI’19.

Wedstrijden tussen UDI en Gemert zijn door de derbysfeer altijd al een tikkeltje beladen. Het treffen van aanstaande zondag mogen we wat dat betreft gerust nog een graadje hoger inschalen, nu beide ploegen een moeizaam seizoen doormaken en onderin de ranglijst zijn terug te vinden.

In dat kader gaf Gemert (met de nieuwelingen Niels Fleuren, Eon Herman en de tijdelijk teruggekeerde Joost Habraken in de basis) zichzelf met de 2-1 zege op Quick een enorme boost.

De Technische Commissie maakt bekend dat T-Shawn Illidge ook volgend seizoen deel uitmaakt van de selectie van Gemert. De club en de jonge aanvaller hebben een akkoord bereikt.  T-Shawn maakte begin dit seizoen vanuit het O23-beloftenteam zijn entree bij de hoofdmacht en maakte in de eerste seizoenshelft al de nodige minuten in het eerste team.

UDI was zondag minder fortuinlijk. De tricolores verloren na een goede wedstrijd nipt van het dit jaar uitstekend presterende Blauw Geel’38 (1-0) en zijn door dit resultaat en de verrassende zege van Dongen op koploper ADO’20 de nieuwe rode lantaarndrager in de derde divisie.

De ploeg van Lodewijk de Kruijf (die volgend seizoen hoofdtrainer van AWC wordt en bij UDI wordt opgevolgd door huidig Blauw Geel-coach Niels van Casteren) zal er dan ook op gebrand zijn om tegen onze zwartwitten de punten in eigen huis te houden.

Gemert gaat er op zijn beurt alles aan doen om te winnen en zichzelf zo onderin opnieuw meer lucht te verschaffen.

Voor de laatste ontmoeting in Uden moeten we terug naar november 2018. Het werd destijds 2-1 voor de thuisclub. De Gemertse treffer kwam van het hoofd van Thijs van Pol. Een van de Udense treffers werd gemaakt door Tufan Koca, de rechtsback die ook een verleden heeft bij Gemert. Daarna promoveerde Gemert naar de derde divisie en verdween de derby even van de kalender, totdat de Udenaren afgelopen zomer via de nacompetitie eveneens de sprong maakten vanuit de hoofdklasse.

De wedstrijd op sportpark Parkzicht begint zondag om 14.00 uur. Voor de Gemertse supporters natuurlijk een ‘must’  om erbij te zijn bij de buurman. Dus graag tot zondag.