Gemert voor beker tegen JVC

14 december 2015

Gemert 1 heeft nog één wedstrijd voor de boeg voordat de winterstop begint. De ploeg van trainer Bert Ruijsch speelt woensdagavond (16 december) tegen JVC Cuijk in de vierde ronde van de KNVB-beker.

In een seizoen waarin Gemertse prijzen in de competitie niet waarschijnlijk zijn – gezien de huidige ranglijst  in de hoofdklasse B – wordt het bekertoernooi nóg wat belangrijker. Toch is de eerstvolgende horde niet gemakkelijk. JVC in eigen huis laten struikelen, zou voor de zwartwitten een stunt zijn.

JVC Cuijk komt uit in de zondag-topklasse en doet het daarin goed. De ploeg wordt getraind door Arno Arts, voormalig speler van NEC en Willem II. Hij is bezig aan zijn eerste seizoen in Cuijk. Afgelopen zomer volgde hij Eric Meijers op, die terugkeerde bij eerstedivisionist Achilles’29.

JVC is bezig aan een sterke reeks. De ploeg bezet nu een vierde plaats en won de laatste drie wedstrijden tegen achtereenvolgens EVV, VVSB en Hercules. Terwijl Gemert  na woensdagavond klaar is voor dit kalenderjaar, moet JVC zondag nog aantreden tegen SWZ Sneek.

De laatste keer dat Gemert en JVC elkaar speelden, was in het jaar dat de zwartwitten in de topklasse uitkwamen. Dat was in het seizoen 2012-2013. Gemert  werd thuis met 0-3 verslagen, uit ging het beter en koesterde Gemert lange tijd een voorsprong om in de slotfase alsnog te verliezen, 2-1.

Gemert bereikte de vierde ronde Gemert door in de poulefase af te rekenen met Nuenen, sv Meerssen en Rood Wit Groesbeek. In de tweede ronde was de ploeg vrijgeloot en in de derde ronde was Gemert veel te sterk voor derdeklasser MVC’19. Nu komen de zwartwitten derhalve de eerste opponent tegen die hoger geklasseerd is. Een mooie uitdaging.

De wedstrijd op sportpark De Groenendijkse Kampen aan de Sportlaan in Cuijk begint om 20.15 uur.