Gemert vloert koploper Barendrecht

30 maart 2024

Gemert heeft zaterdagmiddag haar status als reuzendoder in de derde divisie weer volledig waargemaakt. In Barendrecht was de equipe van Reinald Boeren met 0-2 te sterk voor koploper Barendrecht. Ralf Kemper voor rust en Wout Barten na de hervatting tekenden voor de Gemertse treffers.

Reinald Boeren moest op het laatste moment nog een wijziging doorvoeren in de basisopstelling. Eon Herman bleek niet helemaal fit en werd vervangen door Job Michels. Daarnaast had doelman Romeo Okonkwo de voorkeur gekregen boven Stefan Tielemans.

Het begin was duidelijk voor de thuisclub, hierbij geholpen door Romeo Okonkwo die tot twee keer toe voor een hachelijke situatie voor zijn doel zorgde. In de 20 minuut ontsnapte Gemert wederom toen een inzet van Bayram op de lat uiteen spatte.

Bij het eerste de beste gevaar van Gemert was het wel direct raak. Ralf Kemper was er in de 28e minuut als de kippen bij om een prima actie van Job Michels doeltreffend af te ronden, 0-1.

Een behoorlijke domper voor Barendrecht dat even nodig had om deze tegenvaller te verwerken. Pas in de laatste minuten voor rust werden de gastheren weer dreigend. In de 36e minuut bokste Okonkwo een inzet van Jouhri uit zijn doel en in de 45e minuut kon Fabrizo Deben op de doellijn nog net een schot van Jongman onschadelijk maken.

Ook na rust had Barendrecht de overhand, maar Gemert beet nu wel meer van zich af. De meeste kansen waren echter voor de thuisclub die er niet in slaagde om een van die kansen te verzilveren. Toch leek in de 72e minuut de gelijkmaker te vallen, maar deze vond gelukkig voor onze zwartwitten geen genade in de ogen van de arbitrage.

Net als in de eerste helft was Gemert wel efficiënt voor de goal. In de 84e minuut bezorgde wederom Job Michels, na een prima actie op de vleugel, de bal op een presenteerblaadje bij invaller Wout Barten die vervolgens heel Barendrecht in rouw dompelde met de 0-2.

En dus mag Gemert zich, na deze prima opsteker, komende week met een heerlijk gevoel gaan voorbereiden op de clash met Blauw-Geel ’38, volgende week zondag op Sportpark Molenbroek!

Gemert: Okonkwo, Deben, Meyssen, Jacobs, Hanenberg, Achten, Crommentuijn (Barten), van Gerven, van Diepen (Kizir), Kemper (Ben Rouba) en Michels.