Gemert vloert DESO: 0-3

15 november 2015

Gemert 1 heeft zondagmiddag goede zaken gedaan op bezoek bij DESO uit Oss. De ploeg van trainer Bert Ruijsch won met 0-3. Alle doelpunten vielen in het laatste kwartier.

De zege kwam voor Gemert zeer gelegen. De ploeg hield een fikse kater over aan de sof bij sv TOP vorige week en kreeg zondag de kans om die wrange nasmaak weg te spoelen.

Dat lukte, ondanks de absentie van Bart van Berlo en Jens Leijten, die beiden aan de kant bleven na de rode kaarten van vorige week. Bart is drie duels geschorst, Jens één wedstrijd.  Davy Vermeulen keerde terug in het hart van de verdediging, Kees Brugmans was als rechtsback geposteerd.  Ook middenvelder Yoeri Vissers kreeg een basisplaats toebedeeld.

De overwinning voor de zwartwitten was verdiend, maar kreeg zoals gezegd pas laat gestalte. Op het herfstige sportpark De Rusheuvel waren de omstandigheden lastig: een straffe wind schuin over het veld en regen. Gemert had de wind in de eerste helft tegen. Hoewel het verschil tussen beide ploegen niet groot was, speelde Gemert toch een paar mogelijkheden bijeen. Aan de andere kant had Donny van Herpen de kans om de thuisploeg aan de leiding te brengen.

Na de hervattting pakte uiteindelijk Gemert de  regie. Na een uur werd Ralf Kemper vervangen door Joost Habraken, die in het resterende half uur zijn stempel op de wedstrijd zou drukken. In de 73e minuut werd een vrije trap van Habraken tot doelpunt gekroond door Jasper Lalisang, die de ban brak en voor 0-1 tekende. DESO probeerde het vervolgens, maar Gemert liet zich niet meer verrassen. In de slotminten liep de ploeg zelfs uit naar 0-3. Jasper Lalisang scoorde in de thuiswedstrijd tegen Baronie twee weken geleden al twee keer en deed dat zondag nogmaals. De tweede van de middag tikte hij binnen na prima voorbereidend werk van Thijs van Pol, die aan de achterlijn een Osse verdediger uitspeelde en een voorzet op maat afgaf.

Daarmee zaten de punten in de knip, maar Joost Habraken had nog een hoogstandje in petto voor de natgeregende supporters. Hij kleurde zijn invalbeurt in met een prachtige lob van twintig meter: 0-3.

Zo namen de zwartwitten knap revanche voor de zeperd van vorige week, wat resulteerde in een vijfde plaats op de ranglijst, in het kielzog van UDI’19 en Vlissingen. Komende dinsdag speelt Gemert uit tegen topklasser OJC Rosmalen in de strijd om de Omroep Brabant Cup, komende zondag wacht de bekerwedstrijd tegen MVC’19 uit Maasbree. De eerstkomende competitiewedstrijd is over twee weken, thuis tegen EHC, de huidige nummer twee van de ranglijst.

GEMERT: Van Ommeren: Brugmans, Vermeulen, Mark van Dijk, Kuijpers; Erik van Dijk, Lalisang, Vissers; Kemper (59, Habraken), Van Pol, Buijssen.