Gemert versterkt zich met Ruud Hanenberg

15 mei 2023

Gemert heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Ruud Hanenberg! De 23-jarige verdediger komt over van buurman rkvv Erp en completeert de 21-koppige selectie van de zwartwitten voor het seizoen ‘ 23- ’24.

Ruud zette maandagavond zijn handtekening onder het contract bij vv Gemert en kijkt uit naar de stap van de eerste klasse naar de derde divisie. Er was al eens eerder een gesprek op sportpark Molenbroek, enkele jaren geleden, maar toen wilde de linksbenige verdediger liever nog meer ervaring opdoen bij Erp.

Dit keer heeft de Technische Commissie van Gemert wel beet. ,,Als ik het nu niet doe, ga ik er denk ik heel veel spijt van krijgen”, glimlacht de aanwinst. ,,Ik vind Gemert een mooie club, een club die denk ik goed bij me past. Ik wil graag het maximale eruit halen en dit is voor mijn gevoel het goede moment.”

Ruud is een goede vriend van Willem den Dekker. ,,Natuurlijk heb ik hier regelmatig over gesproken met hem. Hij vindt het ook leuk dat ik naar Gemert kom.”

Hanenberg speelt vanaf de allerjongste jeugd bij rkvv Erp, het dorp waar hij geboren en getogen is. Hij doorliep de hele jeugdopleiding en speelt inmiddels vier seizoenen in het eerste elftal. Daar maakte hij zijn entree als linksbuiten, maar is hij al enkele seizoenen de vaste linksback.

Gemert was na het aangekondigde vertrek van Niels Fleuren op zoek naar verdedigende versterking. ,,Ruud is een van die talentvolle jongens uit deze regio, daar zetten we graag op in”, zegt Theo van den Boogaard namens de Technische Commissie. ,,Hij is bovendien ambitieus en wil graag hogerop, bij ons krijgt hij straks de kans. We zijn blij dat we hem aan boord hebben.”

Ruud is de laatste versterking. De selectie bestaat volgend seizoen uit de volgende 21 namen (18 spelers en drie keepers): Stefan Tielemans, Romeo Okonkwo, Koen van den Tillaart, Brent Achten, Wout Barten,  Hazem Ben Rouba, Matt Bolhuis, Erwin van den Broek, Kees Brugmans, Fabrizio Deben, Noël van Gerven, Ruud Hanenberg, Eon Herman, T-Shawn Illidge, Bram Jacobs, Ralf Kemper, Safa Kizir, Yentl Meyssen, Job Michels,  Jorn Migchels en Mike van Zutphen.

Ruud Hanenberg en Theo van den Boogaard.