Gemert versterkt zich met Matt Bolhuis!

30 januari 2023

Gemert heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Matt Bolhuis. Het 23-jarige talent komt over van rksv Nuenen en sluit in de zomer aan bij de selectie van Reinald Boeren.

Matt is de eerste externe versterking met het oog op het volgende seizoen. Hij zette zaterdagochtend zijn krabbel onder de verbintenis met de zwartwitten.

Matt speelt al al vanaf zijn vijfde bij rksv Nuenen. Hij doorliep er de hoogste jeugdteams, maakte op zijn achttiende zijn debuut in het eerste elftal en stroomde daarna snel door naar de selectie. ,,Eind vorig jaar was er al interesse van Gemert”, zei hij bij zijn presentatie. ,,Maar toen dacht ik dat ik er nog niet klaar voor was en dat een jaartje extra bij Nuenen beter was voor mijn ontwikkeling. Nu wil ik de stap wel zetten.”

De aanvallende middenvelder stond bij meerdere clubs in de regio op de radar. ,,Ik heb mijn gevoel gevolgd. Deze club spreekt me echt aan; qua sfeer, met een mooi complex en grote supportersschare.  Ook het sportieve verhaal is goed.”

De technische commissie is blij met de komst van de middenvelder. ,,Matt hebben we al een tijdje op de korrel; volgens ons een van de talenten uit de regio. Hij kan op meerdere posities op het middenveld en in de aanval uit de voeten, heeft scorend vermogen en past qua karakter en beleving bij Gemert”, zegt Theo van den Boogaard namens de TC.

Met Matt behelst de selectie voor volgend seizoen inmiddels dertien namen: Stefan Tielemans, Romeo Okonkwo, Ralf Kemper, Yentl Meyssen, Bram Jacobs, Kees Brugmans, Safa Kizir, Matt Bolhuis, Erwin van den Broek, Wout Barten, Mike van Zutphen, Fabrizio Deben en Job Michels.