Gemert versterkt zich met Kianu Verlinden

5 april 2022

Opnieuw goed nieuws van de Technische Commissie van vv Gemert. Kianu Verlinden maakt komende zomer de overstap van Best Vooruit naar de zwartwitten. De 21-jarige Bestenaar is een multifunctionele speler, die in Gemert voor een plekje op het middenveld gaat.

Kianu is al enkele seizoenen een vaste waarde bij de eersteklasser in zijn woonplaats. Best Vooruit is ook de club waar hij begon met voetbal. Als jong talent speelde hij één seizoen bij RKC en later nog een jaar in de gerenommeerde jeugdopleiding van Alphense Boys, maar altijd keerde hij weer terug bij Best Vooruit. Daar debuteerde hij op zijn zeventiende in het eerste elftal. Dat gebeurde onder Dennis Dekkers, de trainer die in ‘16-’17 en ‘17-’18 aan het roer stond bij Gemert.

Onder Dekkers zakte Kianu ook een linie op het veld; van het middenveld naar het verdedigingscentrum. ,,In de jeugd was ik altijd spits”, vertelt Kianu. ,,Later heb ik centraal op het middenveld gespeeld en nu dus als centrale verdediger. Dennis zag daar wel mogelijkheden voor me. Dat bevalt prima, maar bij Gemert richt ik me straks weer op het middenveld.”

Kianu zette maandagavond zijn krabbel onder de verbintenis met de zwartwitten. Het was ‘the day after’ een mooi feest bij Best Vooruit, dat zondag de periodetitel won en dat uitgebreid vierde. ,,We zijn nu verzekerd van de nacompetitie. Daar ben ik blij mee, ik hoop het seizoen goed af te sluiten bij Best Vooruit.”

Kianu is een goede vriend van Ruben Rodrigues, de middenvelder die in 2017 van het Bestse Wilhelmina Boys naar Gemert kwam, één seizoen indruk maakte en nu uitkomt voor Notts County in Engeland. ,,Ruben heeft me wel aangeraden om deze stap te maken. Gemert is een zelfde soort vereniging als Best Vooruit; een échte dorpsclub, waar je na de wedstrijd samen een drankje doet, met een gezellige sfeer. Daar hou ik van.”

Maar het belangrijkste is dat Kianu als voetballer het maximale uit zijn kwaliteiten wil halen. ,,Gemert is een mooie, goede club op een hoog niveau. Ik krijg nu de kans en dit was voor mijn gevoel het perfecte moment. Ik heb er veel zin in.”