Gemert versterkt zich met Jasper Waalkens!

13 juni 2022

Gemert heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Jasper Waalkens. De 33-jarige middenvelder/aanvaller speelde afgelopen jaargang voor hoofdklasser Halsteren en tekende maandagavond bij de zwartwitten.

Voor veel voetbalvolgers is Jasper Waalkens een bekende naam. Met hem wandelt komende zomer veel ervaring binnen op sportpark Molenbroek. Jasper heeft een mooie carriere in het betaald voetbal achter de rug. Na een opleiding bij Avanti’ 31 in zijn toenmalige woonplaats Schijndel, FC Den Bosch en PSV debuteerde hij in 2009 in de hoofdmacht van van Willem II. Daarna speelde hij op huurbasis voor Helmond Sport, gevolgd door FC Eindhoven, Fortuna Sittard, NEC en Almere City.

In 2017 verkaste hij naar tweededivisionist Spakenburg, waar hij twee jaar speelde, gevolgd door DOVO uit Veenendaal en afgelopen seizoen dus Halsteren.

Hij was eigenlijk van plan om daar door te gaan. ,,Ik trainde de O14 van Willem II en was assistent bij O21. Dat paste prima. Maar vervolgens ben ik benaderd door PSV, waar ik komend seizoen trainer word van de O15. De afstand Eindhoven-Halsteren is te groot, daar doe je anderhalf uur over. Toen ben ik zelf actief op zoek gegaan naar een club in de regio Eindhoven. Want ik wil nog heel graag zelf blijven voetballen.”

Een appje naar Joost Habraken, zijn oude ploeggenoot bij Helmond Sport, deed de rest. Gemert is voor hem goeddeels een onbeschreven blad. ,,Ik ken het complex, ik volg de derde divisie, want ik ken een aantal jongens die daarin spelen. Ik heb bij Spakenburg en DOVO gespeeld, clubs met een mooie achterban. Dat spreekt me ook aan bij Gemert. Ik vind het leuk als de club leeft, als er veel supporters komen, die lekker meeleven.”

Bij Gemert gaat Jasper veel routine inbrengen. Voor de Technische Commissie is dat een belangrijk aspect. Anthony Geurts: ,,Doordat we met een kleinere groep gaan beginnen, krijgen de jonge talenten van O23 en O19 sneller en vaker kansen. Iemand als Jasper, met een enorme berg ervaring, weet precies wat er op dit niveau nodig is. Hij kan perfect als mentor fungeren. Nog los van zijn voetballende kwaliteiten, die natuurlijk buiten kijf staan.”