Gemert versterkt zich met Brent Achten!

12 april 2023

Gemert heeft zich versterkt met Brent Achten. De 21-jarige middenvelder komt komende zomer over van rkvv Volharding.

Brent Achten is een van de talenten van de eersteklasser uit Vierlingsbeek. Hij doorliep op sportpark Soetendaal de hele jeugdopleiding en maakte op zeventienjarige leeftijd zijn basisdebuut voor de roodwitten, waarna hij al snel definitief werd overgeheveld naar de selectie.

Brent speelt bij Volharding verdedigend op het middenveld, maar pakt toch regelmatig zijn goaltjes mee. Dit seizoen staat de teller op drie. Met zijn 1.88 meter is hij kopsterk, zowel verdedigend als aanvallend.

De belangstelling van de Gemertse Technische Commissie in de Vierlingsbekenaar is niet van vandaag of gisteren. Ook vorig jaar vond er al een gesprek plaats. ,,Maar toen waren wij door omstandigheden vrij laat”, zegt Anthony Geurts namens de TC. ,,Toen zei Brent eerlijk: ik heb mijn woord aan Volharding gegeven en laat de club nu niet in de steek. Voor zo’n ‘nee’ kun je alleen maar respect hebben. We zijn blij met hem; we zien hem als middenvelder die zowel aanvallend en verdedigend zijn mannetje gaat staan.”

Brent heeft er zin in om komende zomer te starten op sportpark Molenbroek. ,,Een nieuwe uitdaging, een nieuw avontuur, weg uit de vertrouwde omgeving bij Volharding. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken.”

Gemert en Volharding hebben inmiddels al flink wat dwarsverbanden. Bram Jacobs is afkomstig van Volharding. In het huidige eerste elftal spelen Bono Barten, Vincent Buijssen en Stijn van den Broek.

,,Met Bram heb ik misschien wel een uur aan de telefoon gehangen”, vertelt Brent. ,,Hij heeft me veel verteld over de club, over het gevoel dat hij hier heeft, hoe hij zijn eigen stap naar Gemert toentertijd heeft beleefd. Dat heeft me wel geholpen. Hij was natuurlijk positief, net als de anderen die ik erover gesproken heb. Gemert is een begrip in de omgeving. Ik kijk ernaar uit om straks hier te mogen spelen.”