Gemert verliest van OSS’20

10 oktober 2015

Gemert is er niet in geslaagd om zaterdagavond de punten in eigen huis te houden. De zwartwitten leken in blessuretijd een verdiend punt uit het vuur te slepen, maar in de daaropvolgende aanval pakte OSS’20 alsnog de volle buit: 1-2.

Die enerverende slotfase vormde de climax van een wedstrijd waarin de ploegen elkaar weinig toegaven. Gemert startte nog altijd zonder het geblesseerde trio Mark van Dijk, Youri van Brussel en Joost Habraken. De beginfase was veelbelovend. Yori Koel was dichtbij de openingstreffer, niet veel later kopte Gemert-verdediger Davy Vermeulen de bal net naast.

In het restant van de eerste helft hielden de ploegen elkaar aardig in evenwicht. Gemert en OSS’20 kennen elkaar goed en toonden respect voor elkaar. Interessant was de wedstrijd zeker, maar dreiging voor de doelen was schaars. Toch kwam er kort voor rust nog een schifting. Bij een van de spaarzame gevaarlijke momenten keerde Sven van Ommeren eerst een inzet van Bob van Lith, maar in de rebound schoot Tony de Groot zijn ploeg naar een 0-1 voorsprong bij rust.

Na de hervatting ging Gemert op zoek naar de gelijkmaker. Dat ging aanvankelijk moeizaam,  maar gaandeweg de tweede helft werd O.S.S. toch steeds vaker teruggedrongen en kwamen er kansjes. Zonder écht goed te voetballen, maar met veel inzet en karakter maakte Gemert meer en meer aanspraak op een punt. De tijd tikte weg en de blessuretijd was al aan de gang, toen het toch nog lukte.  Thijs van Pol haalde de trekker over en zette sportpark Molenbroek met zijn 1-1 in extase.

Althans, voor even. Nauwelijks uitgejuicht ging het toch nog mis. Goed mis. Gemert miste de meedogenloosheid om het zwaarbevochten punt over de eindstreep te loodsen. Bij een corner van O.S.S.’20 was Yori Koel de laatste in de scrimmage die zijn voet tegen de bal zette. Sven van Ommeren, na afloop uitgeroepen tot man van de wedstrijd, moest capituleren en O.S.S. ging er in de 94e minuut alsnog met de drie punten vandoor.

Voor het Gemertse kamp een bittere afloop, die nog eens versterkt werd door de rode kaart van Jens Leijten. De Gemert-speler leek omver te worden gelopen in het Osse feestgedruis, maar de scheidsrechter had hele andere dingen gezien en stuurde Leijten naar de kleedkamer omdat hij nagetrapt zou hebben.

Zo eindigde de wedstrijd in mineur voor Gemert. Komende zaterdag wacht de kans op revanche, uit in de derby tegen UDI’19.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Van Berlo, Vermeulen, Van den Elzen (74. Kuijpers); Erik van Dijk (66. Brugmans), Lalisang, Vissers (62. Brouwers); Kemper, Van Pol, Buijssen.