Gemert verliest met 5-0 van TOP Oss

4 januari 2020

Gemert speelde zaterdagmiddag een oefenwedstrijd tegen TOP Oss. In het Frans Heesen-stadion in Oss werd het 5-0 voor de eerstedivisionist.

Gemert hervat volgende week zondag (12 januari) de competitie in de derde divisie. De ploeg van Reinald Boeren speelt dan thuis tegen Westlandia. TOP Oss staat een dag later tegenover Jong AZ bij de herstart van de Keuken Kampioen Divisie. De oefenwedstrijd van zaterdag was dus voor beide teams een moment om het ritme weer te pakken na de winterstop.

Gemert, dat om uiteenlopende redenen geen beroep kon doen op Mark Westerlaken, Willem den Dekker en Lars Teuben, kwam op achterstand door een doelpunt van Pieter Langedijk in de 23e minuut. Niet veel later lag de 2-0 achter Bono Barten. Dit keer scoorde Enzo Stroo.

TOP Oss was voortdurend de betere partij, maar Gemert hield de schade tot rust beperkt tot die twee treffers. Na rust wisselde TOP Oss het hele elftal door en ook Reinald Boeren voerde flink wat wissels door, waarbij veel jonge spelers de kans kregen om speelminuten te maken. TOP Oss was in de tweede helft nog dominanter dan voor rust en vertaalde dat in doelpunten van Cas Peters (2x) en Cihat Celik: 5-0.

GEMERT: Barten (46. Royendijk); Leijten, Brugmans (75. Van Wanrooij), Jacobs, Houwers (46. Cas Jansen), Habraken (62. Sem Jansen), Brouwers, Ben Rouba (68. Van Zutphen), Daniëls (46. Kreekels), Kemper en Van Pol (75. Lentjes).