Gemert verdedigt koppositie in midweekse derby tegen Blauw Geel

4 april 2022

Woensdagavond staat hij weer op het programma. De wedstrijd die menig voetballiefhebber in de regio omcirkelt in zijn agenda: de derby tussen Blauw Geel’38 en Gemert. Dit keer is de confrontatie tussen de streekgenoten zo mogelijk nog specialer. Gemert verdedigt de eerste plaats op de ranglijst, terwijl Blauw Geel de opgaande lijn van de laatste weken wil doortrekken.

Het wordt woensdag pas de eerste keer dat de derby op derde divisieniveau in Veghel wordt gespeeld. De twee ploegen kwamen elkaar sinds 2019 (het jaar waarin Gemert naar de derde divisie promoveerde) door alle coronaperikelen alleen twee keer in Gemert tegen. Op 14 september 2019 werd het door doelpunten van Jens Leijten en Ben van den Nieuwenhof 1-1, ruim twee jaar later – op 26 september van het vorig jaar – eindigde het treffen in 0-0.

Gemert is zoals bekend aan een meer dan uitstekend seizoen bezig en geniet van zijn status als onverwachte koploper. De ploeg van Reinald Boeren blijft echter met beide benen stevig op de grond staan en weet dat iedere wedstrijd weer het uiterste vraagt. In de derde divisie B ligt een uitglijder altijd op de loer als de concentratie niet honderd procent is.

Maar daar zal in een derby uiteraard geen sprake van zijn. Blauw Geel is op dit moment terug te vinden op de 12e plaats en moet met 27 punten uit 22 wedstrijden nog steeds met een schuin oog naar beneden kijken. De blauwgelen hebben de laatste weken de weg naar boven echter ingezet. Uit de laatste drie duels werden 7 punten gehaald, waarbij vooral de winst bij koploper OFC afgelopen zondag (2-3) tot de verbeelding spreekt.

Het is al met al een wedstrijd om naar uit te kijken. Alle ingrediënten lijken op voorhand aanwezig voor een heerlijke midweekse avondwedstrijd. Kom dus woensdagavond naar Veghel om onze zwartwitten aan te moedigen. De aftrap is om 19.30 uur. Graag tot dan!