Gemert treft zondag oude bekende

11 oktober 2023

Gemert reist zondag af naar Zuid-Limburg waar het een oude bekende treft, sv Meerssen. De geelzwarten werden vorig seizoen kampioen in de zondag vierde divisie.

Gemert heeft de nederlaag tegen SteDoCo snel achter zich gelaten. De Zuid-Hollanders, die door overwinning in Gemert de eerste plaats in de derde divisie overnamen van Barendrecht, waren simpelweg een maatje te groot.

Tegen Meerssen willen de zwartwitten weer een driepunter bijschrijven. De thuisploeg had op het nieuwe niveau een wat moeizame start, maar komt steeds beter voor de dag. Zo leverden de laatste twee wedstrijden punten op, met gelijke spelen tegen achtereenvolgens Blauw Geel’38 (0-0, thuis) en OJC (2-2, uit).

SV Meerssen staat sinds kort onder leiding van Kevin Hofland, die komende zondag zijn thuisdebuut maakt als trainer van de Meerssenaren. De oud-speler van onder meer PSV en Feyenoord en voormalig trainer van Fortuna Sittard en Willem II is bij de Zuid-Limburgers de opvolger van Danny Volkers.

Volkers, die de ploeg vorig seizoen naar de derde divisie loodste, mag het trainerschap bij Meersen niet langer mocht combineren met zijn werkzaamheden bij Roda JC

Gemert en sv Meerssen kwamen elkaar in de derde divisie nog niet eerder tegen. In een niet zo ver verleden vochten beide ploegen in de hoofdklasse (nu 4e divisie) echter menig duel op het scherp van de snede uit. Dat zal zondag ongetwijfeld niet anders zijn.

Het duel op sportpark Marsana in Meerssen begint op het klassieke tijdstip van 14.30 uur.

Graag tot dan!