Gemert treft onbekend RKAVV

9 november 2016

Voor de derde keer deze competitie komt Gemert 1 tegenover een tegenstander te staan waartegen het nog nooit uitkwam. Aanstaande zondag komt RKAVV ofwel de Rooms Katholieke Aloysius Voetbal Vereniging uit Leidschendam naar sportpark Molenbroek. RKAVV, opgericht in 1922, komt uit in het zaterdag- en zondagvoetbal en bracht in het verleden één international voort. Edwin Vurens, die in 1995 tegen Portugal zijn eerste en ook enige interland speelde, begon namelijk zijn loopbaan bij RKAVV. In 2015 mocht RKAVV voor het eerst meedoen om de ;grote’ KNVB beker, waarin het in de eerste ronde werd uitgeschakeld door vv Staphorst.

RKAVV werd in het seizoen 2014/2015 kampioen in de eerste klasse B en komt sindsdien uit in de hoofdklasse van de zondagamateurs. Dit seizoen verloopt het allemaal nog niet zo voorspoedig voor de ploeg uit Leidschendam. RKAVV bezet op dit moment de 14e plaats en heeft slechts 2 punten meer dan DOSKO en Groene Ster. Verlies in Gemert kan dan ook betekenen dat men afzakt naar de laatste plaats in de hoofdklasse B, iets wat de ploeg van trainer Robin Knoester zeker zal willen voorkomen.

Onze zwartwitten, die vorige week een zure nederlaag moesten slikken in en tegen Vlissingen, zullen dan ook op zijn hoede moeten zijn voor deze tegenstander. Gemert-trainer Dennis Dekkers kan zondag weer beschikken over aanvoerder Mark van Dijk, die zijn schorsing heeft uitgezeten. Ook Vincent Buijssen, die zondag tegen Vlissingen weer minuten maakte, liet zien dat hij weer vrijwel fit is. Hoe het staat met de blessures van de vorige week eveneens afwezige Coen Brouwers, Ron Jansen en Ronny van den Elzen is op dit moment nog onduidelijk, hopelijk is een aantal van hen zondag weer van de partij.

Hopelijk zullen veel supporters onze ploeg komen steunen, dus graag tot zondag 14.30 op sportpark Molenbroek!