Gemert thuis tegen HV&CV Quick

26 oktober 2016

Na een week rust ( vorige week hoefde Gemert niet in actie te komen tijdens de eerste ronde om de districtsbeker), krijgt Gemert aanstaande zondag eindelijk de mogelijkheid om de nare smaak die de enigszins onnodige nederlaag tegen IFC ongetwijfeld heeft achtergelaten weg te spoelen.

Zondag ontvangt Gemert op het eigen sportpark Molenbroek HV&CV Quick. De ploeg uit Den Haag is een volslagen onbekende voor onze zwartwitten, nog nooit stonden beide ploegen tegenover elkaar. Quick, opgericht in 1896,  is met ruim 1200 leden een van de grootste amateurverenigingen in de regio Den Haag. De vereniging heeft naast een voetbaltak in de zomer ook nog een crickettak. De selectie van oefenmeester Paul van der Zwaam kent geen opvallende namen, maar desondanks zal Gemert op zijn hoede moeten zijn voor de huidige nummer 2 van de hoofdklasse B. Quick is aan een goed seizoen bezig. De ploeg verloor nu toe slechts een keer, uit bij Nuenen. Vooral de royale zege een paar weken geleden in de regioderby tegen DHC (7-2) sprak tot de verbeelding.

Gemert zal het ook aanstaande zondag zonder sterkhouder en aanvoerder Mark van Dijk moeten stellen. Hij zit namelijk zijn tweede wedstrijd schorsing uit. Voor onze zwartwitten is het zaak om de volle winst in eigen huis te houden. Bij winst aanstaande zondag zal Gemert ongetwijfeld weer een paar plaatsen stijgen op de ranglijst en blijft het volop meedoen in de top van de dit jaar bijzonder leuke hoofdklasse B.

Onze ploeg kan uw steun goed gebruiken aanstaande zondag , de wedstrijd op sportpark Molenbroek begint om 14.30. Graag tot dan!