Gemert tegen Quick op jacht naar eerste thuiszege

25 september 2019

Gemert keerde afgelopen zondag met gemengde gevoelens terug uit Heemskerk. Het gelijkspel tegen het ADO’20 (2-2) was zeker geen slecht resultaat en over de gehele wedstrijd gezien ook terecht, maar bij rust leidden onze zwartwitten nog met 0-2 en leek de tweede uitoverwinning in de maak. Zondag ontvangt Gemert de huidige hekkensluiter in de derde divisie, Quick, en gaat de ploeg op jacht naar de eerste thuiszege van het seizoen.

Het Haagse HV & CV Quick is opgericht in de negentiende eeuw: 1896. De vereniging is een van de oudste en met ruim 1400 leden ook een van de grootste voetbalverenigingen uit Den Haag. De vereniging kent een voetbaltak en een crickettak.

Quick komt sinds twee jaar uit in de derde divisie. In het seizoen 2017/2018, het debuutjaar van Quick in de derde divisie, eindigden de Hagenaars op de derde plaats. Vorig seizoen moest de ploeg zich tevreden stellen met de 7e plaats.

Met nul punten uit de eerste vier wedstrijden en een doelsaldo van twee voor en negen tegen is de ploeg van trainer Paul van der Zwaan op dit moment rode lantaarndrager. En dat is iets waar weinigen rekening mee hadden gehouden bij de start van het seizoen. Cijfers zeggen ook niet alles. Afgelopen zondag had de ploeg op bezoek bij EVV in Echt op basis van de tweede helft bijvoorbeeld recht op minimaal een punt en misschien wel meer.

De ploeg heeft woensdagavond bovendien een enorme oppepper gekregen. Quick won in de tweede voorronde van het KNVB bekertoernooi de uitwedstrijd tegen hoofdklasser DUNO Doorwerth (2-3) en wacht nu in de eerste hoofdronde een confrontatie op eigen veld met eredivisionist Willem II. In Gemert weten we hoe leuk zo’n confrontaties met de profs zijn.

Gemert en Quick kwamen elkaar twee keer eerder tegen in officieel verband, namelijk in het seizoen 2016/2017. Quick promoveerde in die voetbaljaargang naar de derde divisie. In het najaar van 2016 werd het op sportpark Molenbroek 2-1 voor Gemert, in het voorjaar van 2017 waren de Hagenaars op hun eigen sportpark Nieuw Hanenburg met 1-0 de baas.

Zondag dus de derde confrontatie en de belangen zijn groot. Gemert zal het trouwe thuispubliek graag de eerste overwinning willen bezorgen en houdt bij winst aansluiting met de subtop. Onze gasten gaan er ongetwijfeld alles aan doen om de negatieve reeks in Gemert te doorbreken om zo de weg naar boven in te slaan.

Het belooft dan ook een interessante krachtmeting te worden. Om 14.00 uur klinkt het eerste eerste fluitsignaal.

Graag tot dan!