Gemert zaterdag tegen ODIN’59 in eerste voorronde KNVB-beker

14 augustus 2019

Iedereen binnen vv Gemert denkt ongetwijfeld nog regelmatig terug aan 27 september 2018, toen Gemert het in de eerste ronde van het KNVB Bekertoernooi opnam tegen de toenmalige bekerhouder Feyenoord.  Ondanks de 4-0 nederlaag werd in Helmond weer een mooie bladzijde aan de rijke geschiedenis van onze club toegevoegd. Ook dit seizoen kan Gemert weer een plaats in  het hoofdtoernooi om de KNVB-beker afdwingen. De ploeg zal dan wel twee voorrondes moeten overleven, te beginnen aanstaande zaterdag in Heemskerk tegen ODIN’59.

ODIN staat voor Ons Doel Is Nuttig en is een niet te onderschatten tegenstander. De ploeg, dit seizoen getraind door Anthony Correia, komt sinds het seizoen 2016/2017 uit in de zaterdag derde divisie. De ‘Gele Leeuwen’, zoals de Noord-Hollanders ook wel genoemd worden, eindigden vorig seizoen op de 9e plaats, maar baarden vooral opzien door in het bekertoernooi eredivisieclub FC Emmen uit te schakelen. Pas in de 8e finales (!) werd de ploeg door de profs van sc Heerenveen de pas afgesneden.

Gemert lijkt klaar voor het treffen. Reinald Boeren en zijn selectie kenden ondanks de zware blessure van Ralf Kemper een goede voorbereiding. Het laatste oefenduel tegen Jong Helmond Sport ging weliswaar verloren, maar in de overige oefenduels maakten de zwartwitten een prima indruk. Ook de nieuwkomers gaven hun visitekaartje af in de voorbereiding.

Het zal zaterdag ongetwijfeld een heet middagje worden op sportpark Assumburg, Hoflaan 1 in Heemskerk en Gemert zal tot het uiterste moeten gaan om een plek in  de tweede voorronde veilig te stellen.

Mede met uw steun gaan onze zwartwitten proberen om de klus te klaren. In Heemskerk wordt om 14.30 afgetrapt. Graag tot dan!