Gemert te sterk voor Groene Ster

17 december 2023

Gemert heeft de laatste competitiewedstrijd van 2023 gewonnen. Op eigen veld waren de zwartwitten met 3-1 te sterk voor Groene Ster. Hoogtepunt van de wedstrijd was de treffer waarmee Ralf Kemper Gemert in de 41e minuut voor de tweede maal op voorsprong zette. Het was namelijk de 100ste treffer van de spits in Gemertse dienst.

Gemert begon scherp aan de wedstrijd. In de 7e minuut werd een inzet van Ralf Kemper nog op de doellijn gekeerd door een Zuid-Limburgse verdediger, maar een minuut later was het wel raak toen Brent Achten uit een corner raak kopte,1-0.

Erg lang kon de thuisploeg niet van de voorsprong genieten want in de 13e minuut leidde slecht verdedigen bij Gemert tot de gelijkmaker van Groene Ster, 1-1

Gemert bleef hierna de meest dominante ploeg maar pas in de laatste 5 minuten van de eerste helft wist de ploeg het krachtsverschil  in treffers uit te drukken.

In de 41e minuut kon Ralf Kemper na een weergaloze actie van Job Michels zijn 100ste treffer binnenlopen, 2-1.Vier minuten later zorgde de volledig vrij gelaten Eon Herman na een doorkopbal van Brent Achten ervoor dat Gemert met een redelijk gerust gevoel de kleedkamer op kon gaan zoeken, 3-1.

Na rust kwam de voorsprong voor Gemert geen moment meer in gevaar. Groene Ster oogde machteloos en zonder zelf gevaarlijk te worden hadden de zwartwitten de wedstrijd volledig onder controle

Tien minuten voor tijd veerde iedereen nog even op toen Ralf Kemper tot tweemaal toe de kans kreeg om de score nog wat verder op te voeren. Helaas voor het weer trouw opgekomen publiek slaagde Ralf hier niet in.

Toen scheidsrechter Jules Nelissen na 90 minuten affloot ging iedereen toch met tevreden gevoel huiswaarts. Door de 3-1 zege op Groene Ster sluit Gemert het eerste gedeelte van de competitie namelijk af op een keurige 6e plaats op de ranglijst

Op 14 januari hervat de ploeg de competitie met een thuiswedstrijd tegen TEC uit Tiel.

Opstelling Gemert; Tielenmans, Migchels (van Zutphen), Jacobs, Deben, van den Broek, van Gerven, Achten (Barten) Hazem Ben Rouba  (Hanenberg), Michels (Kizir), Kemper ( van Diepen), en Herman.

Meer wedstrijdfoto’s van onze clubfotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.