Gemert tankt vertrouwen tegen VVOG

Selectie 2021/2022
15 augustus 2021

Gemert heeft zichzelf een week voor de competitiestart een flinke opsteker bezorgd. De oefenwedstrijd tegen zaterdag-derdedivisionist VVOG eindigde zaterdagmiddag in een 5-1 overwinning. Ralf Kemper scoorde drie keer.

Het is altijd gevaarlijk om conclusies te verbinden aan oefenwedstrijden, maar zeker is dat Gemert tegen VVOG uit Harderwijk zijn beste pot in de voorbereiding afwerkte. Op het veld van CVV Vriendenschaar in Culemborg – een locatie gekozen om de reistijd van beide teams te beperken –  kwamen de zwartwitten tot een reeks prima aanvallen.

Dat leidde al binnen een kwartier tot een comfortabele 2-0 voorsprong. In de vijfde minuut tekende Jorzolino Falkenstein voor de 1-0, na een assist van Joop Daniëls. Zeven minuten later maakte Ralf Kemper zijn eerste van de middag. Nu was het voorbereidende werk van ‘Jorzo’.

Die stand bleef vervolgens lang op het scorebord. Gemert hield controle en gaf in de eerste helft nauwelijks iets weg. Na rust pakte VVOG het iets kordater aan en werd de defensie van Gemert vaker getest. Dat gaf Stefan Tielemans de gelegenheid om zich te onderscheiden. In het eerste kwartier na de hervatting stond hij tot drie keer toe een Harderwijkse aansluitingstreffer in de weg met goede reddingen.

In het restant van het duel was het vooral Gemert dat extra vertrouwen tankte voor de competitiestart van komende week. Chafik Mezziani, in de 70e minuut in het veld gekomen, maakte er 3-0 van. Hij bleef koel toen hij met een leep steekballetje op weg was gestuurd door – opnieuw – Joop Daniëls. Twee minuten later al was het weer raak. Jens Leijten was mee opgestoomd op rechts en bediende Ralf Kemper op maat: 4-0.

VVOG deed iets terug vanaf de strafschopstip, nadat Luc Lentjes een overtreding had begaan binnen de beruchte lijnen. Maar het slotakkoord was voor Ralf Kemper, die daarmee zijn derde maakte; een hattrick: 5-1.

Zo kon Reinald Boeren terugkijken op een nuttige oefenpot. Komende woensdag speelt Gemert op eigen veld tegen de O21-beloften van Willem II (20 uur), daarna gaat het vanaf zondagmiddag ‘om het echie’ tegen Hoogland, de start van de competitie in de derde divisie B.

Opstelling Gemert: Tielemans, Leijten, Brugmans, Van Loon, Van den Broek, Habraken, Lammers, Den Dekker, Daniëls, Falkenstein, Kemper.

Wissels: Jacobs, Lentjes, Mezziani, Ben Rouba, Cas Jansen.