Gemert stuit in Haaksbergen op HSC’21

2 oktober 2019

De kruitdampen van het spektakelstuk tegen Quick zijn nog maar net op getrokken, of de volgende uitdaging staat alweer voor de deur voor Gemert. Aanstaande zondag stuiten onze zwartwitten in Haaksbergen op de huidige nummer twee van de ranglijst, HSC’21.

HSC’21 mag zich met een gerust hart tot de topamateurverenigingen van Nederland rekenen. De club uit het Twentse Haaksbergen heeft een erelijst om u tegen te zeggen. Zo werd de ploeg o.a. algemeen amateurkampioen in 1999 en zondagamateurkampioen in 1999 en 2004. Daarnaast werd HSC maar liefst  zeven keer kampioen in de hoofdklasse en won het drie keer de districtsbeker.

In het seizoen 2009/2010 miste HSC’21 de promotie naar de destijds nieuwe topklasse. Een jaar later werden de Tukkers echter kampioen in de hoofdklasse C en sindsdien komt de ploeg onafgebroken uit in de topklasse/derde divisie.

De trouwe supporters van Gemert herinneren zich nog eerdere confrontaties tussen Gemert en HSC’21. In de topklasse in 2012/2013, maar vooral in de Supercup-finale in 1999. Gemert als nationaal bekerkampioen en HSC als Nederlands amateurkampioen stonden op sportpark Molenbroek tegenover elkaar. Het werd 4-1 voor de zwartwitten. Een mooi moment in de Gemertse voetbalhistorie.

Het huidige seizoen verloopt vooralsnog prima voor de mannen van trainer Daniel Nijhof. Na de winst afgelopen zondag in Dongen (0-1) bezet de ploeg de tweede plaats op slechts een punt van koploper Groene Ster.

Gemert zal met veel vertrouwen naar het oosten van het land reizen zondag. De ploeg van Reinald Boeren staat na de zwaarbevochten zege 3-2 zege op Quick op  een keurige 6e plaats en worden door velen gezien als een aanwinst voor de derde divisie

Naast het feit dat de ploeg haar eerste thuiszege boekte, was vooral de rentree van Ralf Kemper een enorme stimulans. In de 20 minuten dat hij meedeed, werd alweer meteen duidelijk hoe belangrijk hij samen met Thijs van Pol is in de Gemertse aanval.

Het  wordt zondag interessant om te zien hoe Gemert zich houdt op bezoek bij een van de topteams in de derde divisie. Lukt het onze zwartwitten om ook nu weer met een resultaat terug te komen?

De aftrap op sportpark Groot Scholtenhagen in Haaksbergen is op het klassieke tijdstip van 14.30 uur.