Gemert strandt op 3-3 tegen Groene Ster

19 maart 2017

Gemert 1 is zondagmiddag met één puntje teruggekeerd uit Heerlerheide. Het werd uit bij Groene Ster liefst 3-3, waarbij Gemert zich twee keer terugknokte uit een achterstand. Het was alweer de vijfde remise sinds de winterstop voor de zwartwitten.

Gemert startte op sportpark Pronsebroek met Coen Brouwers centraal op het middenveld, op de positie van Mark van Dijk die nog altijd kampt met hamstringproblemen. Er stond een straffe wind over het veld in zuid-Limburg en dat zou een factor van belang worden. Groene Ster begon met wind mee en kwam al in de tweede minuut op voorsprong. Een hoge bal werd verkeerd beoordeeld door de Gemertse defensie en Ricardo Geurts profiteerde: 1-0.

Dat was een flinke tegenvaller voor de equipe van Dennis Dekkers. Goed voetbal viel er vervolgens in de eerste helft weinig te bespeuren, niet bij Groene Ster, niet bij Gemert. De zwartwitten hadden soms wel moeite met de hoge ballen van de thuisploeg. In de 35e minuut kreeg Gemert de tweede opdoffer te verwerken. Ronny van den Elzen werkte de bal in eigen doel en verdubbelde daarmee ongewild en ongelukkig de Limburgse marge: 2-0.

In het restant van het eerste bedrijf kreeg Gemert zijn eerste grote kans van de wedstrijd. Vincent Buijssen stond vrij voor de pot, maar schoot de bal naast. De ploegen gingen dus met 2-0 de kleedkamer in en in dat stief kwartiertje hadden de matige zwartwitten het nodige met elkaar te bespreken.

Dekkers bracht bij de hervatting Ralf Kemper in als vervanger voor Vincent Buijssen. De aanvaller tekende voor een prima invalbeurt en trok samen met Youri van Brussel de hoofdrol naar zich toe. Gemert had nu de wind in de rug, letterlijk en figuurlijk. De gasten hadden nu veel meer aanvallende dreiging en kregen ook weer hoop toen Youri van Brussel na een goede actie van Jasper Lalisang voor de aansluiting zorgde: 1-2.

Gemert bleef nu de betere partij en kwam ook verdiend op gelijke hoogte. Opnieuw Youri van Brussel was het goudhaantje: 2-2.

Op dat moment resteerde nog voldoende tijd om op zoek te gaan naar de eerste overwinning van 2017. De meegereisde aanhang ging er nog eens goed voor zitten, maar een rode kaart voor Yoeri Vissers leek de angel er een beetje uit te halen. De middenvelder had voor rust al een onnodige gele kaart gepakt voor commentaar op de leiding, toen hij op het middenveld een overtreding beging en zijn tweede prent incasseerde. Daarmee kon hij inrukken. Erg jammer, want dat deed de jacht op de derde treffer geen goed.

Toch leefde in het Gemertse kamp nog altijd het gevoel dat het nog moest kunnen, maar kort voor tijd viel het doelpunt pardoes aan de andere kant. Een fout achterin, waarbij Bram Jacobs zich verkeek, werd afgestraft door Groene Ster, dat zo op het scheiden van de markt alsnog drie punten in de zak stak.

Althans, zo leek het. Maar zie; over de veerkracht van de zwartwitten hoefde zondagmiddag niemand te klagen. Opnieuw kwam de ploeg terug uit een achterstand. Youri van Brussel zorgde voor de voorbereidende actie en Ralf Kemper bekroonde zijn spel met de gelijkmaker: 3-3.

Ja, er had zondagmiddag opnieuw meer in gezeten voor Gemert, maar gezien de achterstand kort voor het eindsignaal werd het ene puntje toch gekoesterd door de zwartwitten, die zich nu gaan opmaken voor de wedstrijd tegen IFC, komende zondag voor eigen publiek op sportpark Molenbroek.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Jacobs, Van Berlo, Van den Elzen; Brouwers, Van Brussel, Lalisang, Vissers; Jansen (84. Jori Vermeulen) en Buijssen (46. Kemper).