Gemert strandt in bekertoernooi

7 oktober 2020

Gemert 1 is er niet in geslaagd om zich te plaatsen voor het hoofdtoernooi van de KNVB-beker. De ploeg van Reinald Boeren strandde woensdagavond tegen Achilles Veen in de tweede en laatste voorronde. De thuisploeg was met 2-0 te sterk.

In Gemert weten ze hoe mooi het kan zijn om het hoofdtoernooi te bereiken. Twee jaar geleden kwam de ploeg in de eerste ronde uit tegen Feyenoord; een happening om nooit te vergeten. Na de zege in de eerste voorronde tegen ACV Assen mocht de zwartwitte aanhang weer voorzichtig een beetje dromen.

Maar iedereen realiseerde zich dat Achilles Veen, medekoploper in de zaterdaghoofdklasse, een lastige klip zou worden en dat bleek ook woensdagavond. Gemert week op één plek af van de elf die zondag Dongen verschalkten. Joop Daniëls keerde terug in de basis, Jeremy Raaijmakers begon op de bank en zou later invallen.

Al meteen in de beginfase gaven de gastheren hun visitekaartje af. Gemert kwam goed weg toen Thomas de Man het aluminium boven Stefan Tielemans liet trillen. In de 16e minuut hetzelfde tafereel; nu haalde Remon Koenen hard uit, maar hield de lat de stand op 0-0. Tussendoor ging er een streep door een treffer van Joop Daniëls vanwege (nipt) buitenspel.

Het waren de schaarse momenten dat het gevaarlijk werd voor de doelen. Richting de rust mocht Willem den Dekker nog even ruiken aan de 0-1, maar zijn schot werd op het laatste moment geblokt. Voetballend hielden de ploegen elkaar redelijk in evenwicht, dus halverwege kon het nog alle kanten op op het lege sportpark De Hanen Weide.

In de eerste fase van de tweede helft kwam de dreiging vooral van Achilles Veen en in de 67e minuut kwam dat ook tot uiting in de score. Al vloeide de voorsprong niet voort uit een goedlopende aanval, maar uit een onvervalst zondagsschot op woensdagavond. Een harde, machtige knal van Maarten Boddaert plofte zomaar in de touwen achter Stefan Tielemans: 1-0.

Er resteerden nog 25 minuten voor de achtervolging, maar Gemert kon onvoldoende creëren om de thuisploeg echt in verlegenheid te brengen. Elf minuten na het openingsdoelpunt zorgde Achilles Veen voor de beslissing. Een handsbal werd bestraft met een penalty, die door Koenen werd verzilverd.

In de 2-0 stand kwam in de slotfase geen verandering meer en zo eindigde het bekertoernooi voor de zwartwitten. Jammer, maar lang treuren zit er niet in, want komende zondag wacht de competitiewedstrijd op het eigen sportpark Molenbroek tegen GVV Unitas.

GEMERT: Tielemans, Leijten, Westerlaken, Jacobs, Van Loon (80. Brugmans), Lammers, Habraken (73. Koenders/83. Van den Broek), Den Dekker, Daniëls (73. Raaijmakers), Zwanen, Van Lierop.

Meer wedstrijdfoto’s van Silke van den Boogaard in het album op deze site.