Gemert start zaterdag voor eigen publiek tegen O.S.S.’20

22 augustus 2019

We hebben er na de geweldige climax in Staphorst lang naar uitgekeken en aanstaande zaterdag (24 augustus) is het dan zover.  De eerste wedstrijd van onze zwartwitten in de derde divisie. De tegenstander is een goede bekende, namelijk O.S.S.’20 uit Oss.

Door de succesvolle deelname aan de play-offs en de vroege start van het nieuwe seizoen had Gemert maar weinig tijd om zich voor te bereiden op het eerste jaar in de derde divisie. De resultaten in de voorbereiding (die werd ontsierd door de zware blessure van Ralf Kemper) waren wisselend. Gemert boekte knappe overwinningen tegen Jong Den Bosch en vooral UDI’19, maar liep ook tegen een paar vervelende nederlagen aan. Vooral het verlies afgelopen zaterdag in Heemskerk tegen ODIN’59 (3-1) was er een die aankwam in het Gemertse kamp.

Desondanks kwam Gemert wel met opgeheven hoofd terug uit Noord-Holland. Gemert was in deze enerverende bekerwedstrijd namelijk zeker niet minder dan ODIN’59,  toch een gerenommeerde derdedivisionist. Met name in de tweede helft werden de Heemskerkers met de rug tegen de muur gezet. Gemert vergat zichzelf echter te belonen, zodat de mannen van Reinald Boeren uiteindelijk met lege handen achterbleven.

De tegenstander van aanstaande zaterdag werd in 2018 kampioen in de hoofdklasse B. De  Ossenaren kenden vervolgens een prima eerste jaar in de derde divisie. De ploeg eindigde vorig seizoen op een keurige 6e plaats en legde beslag op de tweede periodetitel. In de nacompetitie om een plek in de tweede divisie was het befaamde Quick Boys uit Katwijk in de eerste ronde vervolgens een maatje te groot, zodat O.S.S.’20 ook dit seizoen in de derde divisie uitkomt.

De Ossenaren, waarvan de selectie grotendeels intact is gebleven, kenden een prima voorbereiding, waarin alleen werd verloren van Unitas. Door met 0-4 te winnen bij het Katwijkse Rijnvogels plaatste O.S.S. zich afgelopen zaterdag in tegenstelling tot onze zwartwitten wel voor de tweede voorronde van het KNVB bekertoernooi.

Leuk detail is dat de wedstrijd van zaterdagavond ook een heuse familietwist in zich heeft. De succesvolle O.S.S.’20-coach Bertran Kreekels is de vader van Reva, die sinds deze zomer de kleuren van Gemert verdedigt.

Kan Gemert de punten in huis houden? Zeker is dat de thuisploeg de eerste thuiswedstrijd met een gehavende groep moet beginnen. Immers, Ralf Kemper is voorlopig nog niet inzetbaar door d enkelblessure en Willem den Dekker en Coen Brouwers nemen nog een schorsing mee uit het vorige seizoen. Een vervelend na-effect van de zo mooie playoffs.

U bent van harte uitgenodigd om de competitiestart van onze zwartwitten live mee te komen maken. De wedstrijd op sportpark Molenbroek begint zaterdagavond om 18.00 uur.