Gemert start met tweede deel voorbereiding

27 juli 2020

Gemert 1 begint dinsdag (29 juli) aan het tweede blok van de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De selectie van Reinald Boeren trainde in juni en begin juli al diverse keren in de nieuwe samenstelling en pakt nu, na een paar weekjes vakantie, de draad op. Vanaf nu gaat het in één lijn naar de start van het bekertoernooi, op zaterdag 29 augustus uit tegen zaterdag-derdedivisionist ACV uit Assen, een week later (5/6 september) gevolgd door de start van de competitie, waarvan het programma vanwege het coronavirus pas later bekend wordt.

Gemert speelt op zaterdag 8 augustus de eerste oefenwedstrijd. Dan staat de traditionele opening tegen UDI’19 bij rksv Odiliapeel op het programma. Maar helaas voor de vele supporters die doorgaans naar deze wedstrijd gaan: het coronavirus dwingt rksv Odiliapeel om slechts zeer beperkt bezoekers toe te laten op sportpark De Smelen. De club moet begrijpelijkerwijs voldoen aan alle eisen en richtlijnen. UDI’19 en vv Gemert krijgen een vastgesteld aantal kaartjes voor spelers, staf en een aantal direct betrokkenen, maar helaas is er dit jaar geen kaartverkoop aan de kassa.

Een goed alternatief die avond is evenwel de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe vv Gemert O23-team, dat om 19.30 uur op het eigen sportpark Molenbroek speelt tegen Blauw Geel’38 O23. Het wordt dit seizoen interessant om de jonge garde van de zwartwitten intensief te volgen op weg en in de nieuwe landelijke beloftencompetitie die de KNVB in het leven heeft geroepen.

De eerste thuiswedstrijd voor Gemert 1 is drie dagen later, op dinsdag 11 augustus om 20.00 uur tegen Juliana’31, de hoofdklasser uit Malden. Dat duel begint om 20.00 uur. Op zaterdag 15 augustus spelen de zwartwitten opnieuw thuis, dan tegen eerstedivisionist Helmond Sport. Die wedstrijd begint ’s middags om 15.00 uur.

Ook op sportpark Molenbroek worden de maatregelen tegen het coronavirus uiteraard streng nageleefd. Alle oefenduels van Gemertse teams op eigen veld worden in principe wel met publiek gespeeld. Via deze site proberen we u zo goed mogelijk op de hoogte te houden over hoe een en ander in zijn werk zal gaan, bijvoorbeeld voor het duel met Helmond Sport. Kijk dus regelmatig op deze site om goed op de hoogte te blijven.

Het volledige oefenprogramma van Gemert 1 en Gemert O23 kunt u terugvinden via deze link.