Gemert speelt gelijk tegen Dongen

10 augustus 2019

Het oefenduel Dongen-Gemert is geëindigd in een gelijkspel. Op sportpark De Biezen in Dongen werd het 2-2.

Gemert en Dongen komen elkaar later in het seizoen ook twee keer tegen in de derde divisie. Hopelijk valt er dan meer te genieten dan zaterdagavond. Nu was goed voetbal ook moeilijk op het harde kunstgrasveld van Dongen, een bijveld omdat het hoofdveld nog niet bespeeld mag worden. Bovendien stond er een straffe wind over het veld, wat het spel ook niet bevorderde.

In de eerste helft hadden beide teams daar ogenschijnlijk last van. Dongen kwam na een kwartiertje op voorsprong door een penalty, gegeven na een overtreding van Kees Brugmans binnen de beruchte lijnen. Vijf minuten later al stond de gelijkmaker op het bord. Reva Kreekels had een fijne actie in de benen en verschalkte de keeper van Dongen in de korte hoek: 1-1.

Kansen waren in het restant van de eerste helft schaars, het spel van beide kanten pover.

Na rust had Dongen duidelijk het initiatief. In de 49e minuut zette Mart van Bree jr. – zoon van voormalig Gemert-speler Mart van Bree – de 2-1 op het bord. Gemert bleef erg slordig in balbezit en kwam zelden in de buurt van het doel van de thuisploeg. De ene keer dat het na de hervatting wel gebeurde, was het overigens wel meteen raak. Thijs van Pol maakte er 2-2 van.

Dongen hield daarna een overwicht, voetbalde gemakkelijker dan Gemert, maar kwam desondanks nauwelijks tot uitgespeelde kansen. Zo bleef het 2-2.

Komende dinsdag speelt Gemert de volgende oefenwedstrijd; in stadion De Braak in Helmond tegen Jong Helmond Sport. Dat duel begint om 19.30 uur. Vervolgens wacht de eerste officiële wedstrijd: op zaterdag uit in Heemskerk tegen ODIN’59 in de eerste kwalificatieronde van het nationale bekertoernooi.