Gemert soeverein alleen aan kop; 4-1 tegen Woezik

22 oktober 2017

Gemert heeft zondagmiddag de zesde zege in successie geboekt. De ploeg van Dennis Dekkers was sc Woezik uit Wijchen de baas met welluidende cijfers: 4-1.

Gemert krijgt nu een fraai uitzicht op de eerste periodetitel, die recht geeft op een ticket voor de nacompetitie aan het einde van het seizoen. De periode gaat over 10 wedstrijden. Volgende week wacht de zware uitbeurt tegen IFC, gevolgd door de thuiswedstrijd tegen EHC. Na de overwinning op Woezik leidt Gemert de dans met drie punten voorsprong op Groene Ster, dat verloor van GOES, dat op zijn beurt twee verliespunten meer heeft dan Gemert.

Gemert, dat startte met dezelfde elf als vorige week in Vlissingen, kwam tegen Woezik wat roestig op gang. De ploeg voetbalde wel wat gemakkelijker dan de opponent, maar de passing was vaak slordig en de zwartwitten grossierden in grote en kleine misverstanden. Woezik – met voormalig GVV’er Vincent Buijssen in de gelederen – bleef aanvankelijk aardig in het spoor en liet zich ook offensief soms gelden, waardoor Gemert continu op zijn tellen moest passen.

Toch kwam Gemert op voorsprong. Een grove fout bij Woezik stelde Ruben Rodrigues in staat om op avontuur te gaan. De meegerende Ron Jansen mocht het karwei afmaken: 1-0 in de 27e minuut.

Het was in de fase die volgde een duel op het scherp van de snede, met soms harde duels en overtredingen. Woezik incasseerde zondagmiddag zes gele kaarten, Gemert één. Waar Woezik een cadeautje had uitgedeeld, deed ook Gemert dat. Een misverstand tussen Kees Brugmans en doelman Bono Barten leidde ertoe dat Gijs Diebels doodleuk de bal mocht oppikken:  1-1.

Waar Gemert voor rust vaak te druistig speelde, hield de ploeg na de hervatting wel de controle. Na een aantal minuten werd Ron Jansen onreglementair gestuit. De scheidsrechter legde de bal echter niet op de stip, zoals iedereen had verwacht, maar op de rand van het zestienmetergebied. Toch kwam de 2-1 op het scorebord.  Dennis van Rooij liet zijn fijnbesnaarde linker spreken en draaide de vrije trap binnen. Althans, dat was de mening van het arbitrale trio. Woezik meende dat doelman Nicholas Skverer de bal voor de lijn te pakken had en was woedend.

De nieuwe voorsprong deed Gemert goed. Eigenlijk zijn de drie punten daarna nauwelijks nog in gevaar geweest. Gemert domineerde en scoorde in het laatste half uur nog tweemaal. Ruben Rodrigues bezegelde de zege met een uithaal waarop Skverer zich verkeek: 3-1 in de 63e minuut. Als er nog twijfels waren, dan werden die weggewerkt door Dennis Groen. De Deurnenaar kwam deze zomer naar vv Gemert maar werd teruggeworpen door een vervelende blessure. Langzaam meldt hij zich aan het front. Zijn eerste balcontact tegen Woezik, in de 77e minuut, betekende direct de 4-1.

Zo pakte Gemert dikverdiend de volle buit, voor de zesde keer op rij, een luxe die we in de voorbije jaren niet meer hebben meegemaakt met onze zwartwitten. Het koploperschap werd ook nog eens verstevigd door de misstap van Groene Ster, waardoor de eerste periodetitel aan de horizon lonkt.

GEMERT: Barten; Leijten, Brugmans, Van Rooij (83. Van den Elzen), Van Berlo; Habraken, Rodrigues, Brouwers; Lalisang (76. Groen), Kemper, Jansen (66. Carlos David).

Kijk voor meer wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski in het album op deze site: klik hier.