Gemert sluit eerste seizoenshelft af in Beverwijk

11 december 2019

De uitslagen waren Gemert, dat zelf niet in actie kwam, goed gezind afgelopen zondag. Onze zwartwitten behielden hun (gedeelde) vierde plaats in de derde divisie. Komende zondag sluit Gemert de eerste competitiehelft af in Beverwijk, waar DEM, de kampioen van de hoofdklasse A van vorig seizoen, tegenstander is.

Het jaar 2019 zal ongetwijfeld een mooi plekje krijgen in de toch al rijke historie van onze club. Hoogtepunt was natuurlijk de finale van de play-offs in juni van dit jaar. Twee bloedstollende duels tegen zaterdaghoofdklasser vv Staphorst werden met 2-1  gewonnen en zorgden ervoor dat Gemert na een afwezigheid van 6 jaar terugkeerde in de derde divisie (voorheen topklasse).

Dat nieuwe podium bevalt Gemert tot nu toe prima. Met een ijzersterke reeks van vijf thuisoverwinningen op rij legde Gemert de basis voor de huidige (gedeelde) 4e plaats op de ranglijst. Hiermee voldoet de ploeg van Reinald Boeren ruimschoots aan de doelstellingen, waarmee aan het seizoen 2019/2020 werd begonnen.

Zondag staat voor Gemert de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma. In Beverwijk ontmoet Gemert voor het eerst in haar historie het in 1922 opgerichte RKVV DEM. De Rooms Katholieke Voetbal Vereniging DEM (Door Eendracht Macht) legde vorig seizoen als promovendus gelijk beslag op de titel in de Hoofdklasse A.  Hierdoor komen de Beverwijkers dit seizoen voor het eerst in haar historie uit in de derde divisie.

DEM staat nu nog onder leiding van trainer Arvid Smit, de ex-prof die in het verleden ook nog een paar jaartjes onder contract stond bij PSV (maar toen weinig aan spelen toekwam). Hij kondigde onlangs zijn vertrek bij DEM aan. Hij is de opvolger van voormalig Ajacied Michel Kreek als assistent-trainer van Sarina Wiegman bij het Nederlands vrouwenelftal. DEM heeft inmiddels een nieuwe trainer gevonden in de persoon van Kiri Kalaitzis, die overkomt van derdeklasser RKDES en het roer na de winterstop overneemt. De wedstrijd tegen Gemert wordt dus de laatste competitiewedstrijd voor Smit bij het team waarmee hij zoveel successen boekte.

In het huidige seizoen begon DEM goed. Maar door een mindere periode zakten de Noord-Hollanders naar de voorlaatste plaats op de ranglijst. Vorige week richtte DEM zich weer op  door Jong ADO op eigen veld een flinke oorvijg te geven: 0-3.

Slaagt Gemert erin om op de valreep van 2019 de tweede uitzege van het seizoen te boeken? Dan zal de ploeg op sportpark Adrichem in Beverwijk nog eenmaal het beste in zichzelf naar boven moeten halen. Het duel  begint zondag om 14.00 uur.