Gemert sluit drukke week af met prima zege op Unitas

11 oktober 2020

Lange tijd leek Gemert zondag tegen GVV Unitas op een ruime zege af te stevenen. Maar na de late aansluitingstreffer van de gasten in de 88e minuut zagen de zwartwitten de comfortabele 3-0 voorsprong nog bijna in rook opgaan. Op wilskracht sleepte de ploeg de zege echter over de streep 3-2.

Gemert begon fel en energiek aan het duel met de middenmoter uit Gorinchem, in niets was te merken dat de ploeg aan de derde wedstrijd binnen zeven dagen bezig was. Gemert werd daarbij geholpen door de vroege openingstreffer van verdediger Erik van Loon die al in de 5e minuut na een voorzet van Gregory Lammers met het hoofd doel trof 1-0.

Gemert bleef hierna met vlot lopende aanvallen de toon zetten al moet worden gezegd dat de gasten middels vooral een paar vrije trappen ook van zich lieten horen.

In de 25e minuut werd de wedstrijd behoorlijk op zijn kop gezet toen Unitas doelman Verberk net buiten de 16 meter de doorgebroken Bram Zwanen onderuit haalde en scheidsrechter Schul niets anders kon doen dan de doelman de rode kaart tonen.

Johan van Lierop schoot vervolgens de toegekende vrije trap binnen 2-0. Een heerlijke opsteker voor de zwartwitten en vooral van Lierop die dit seizoen nieuw is op sportpark Molenbroek. Met 11 tegen 10 kon  Gemert dat haar zaken achterin goed op orde had de wedstrijd hierna controleren en de voorsprong naar het rustsignaal brengen.

Ook na rust kwam Gemert goed uit de startblokken en weer werd het vijandelijke doel snel gevonden. in de 47e minuut had Bram Zwanen op de vleugel in prima actie in huis en kwam de bal voor de voeten van Willem den Dekker. De clubtopscorer aarzelde niet en bezorgde Gemert een royale 3-0  voorsprong.

Een ongekende luxe voor de zwartwitten maar wie denkt dat de wedstrijd hiermee gespeeld was komt echter bedrogen uit. Unitas liet in de 2e helft zien dat het over een prima ploeg beschikt en zelfs met een man meer moesten onze zwartwitten op hun hoede blijven.

in de 65e minuut was de spanning weer terug in de wedstrijd toen Unitas middels een benutte strafschop van Jay-Jay Meierdres de achterstand verkleinde naar 3-1. Een minuut later had Willem den Dekker de marge weer op drie kunnen brengen maar zijn schot werd op de lijn gekeerd.

Unitas dat ook een bekerwedstrijd in de benen had kreeg er nieuwe energie van en bleef er zelfs met een man minder in geloven. Gemert had het dan ook zeker niet gemakkelijk in de tweede helft.

Twee minuten voor tijd sloeg de vlam helemaal in de pan. De ingevallen Hazem Ben Rouba verzuimde Gemert in veilige haven te schieten, een dure misser bleek even later want in de tegenaanval kwam Unitas terug tot 3-2.

Alle hens aan dek dus voor Gemert dat nog vijf zenuwslopende minuten in de blessuretijd moest zien door te komen. Met een flinke dosis wilskracht klaarde de zwartwitten echter het karwei en de zege ( de tweede op rij) werd niet meer uit handen gegeven.

Opstelling Gemert: Tielenmans,Brouwers, van Loon, Westerlaken Leijten ( Brugmans) Habraken, den Dekker Lammers Zwanen van Lierop ( Ben Rouba) en Raaijmakers (Daniëls).

Meer wedstrijdfoto’s van onze fotograaf Frans Brzoskowski in het album op deze site.