Gemert sluit 2023 af tegen Groene Ster; benefiet FC Robinstijn

13 december 2023

Voor Gemert staat komende zondag alweer de laatste competitiewedstrijd van 2023 op het programma. Op eigen veld nemen onze zwartwitten het op tegen Groene Ster uit Heerlerheide.

Groene Ster en Gemert koesteren al een lange historie met elkaar. In de hoofdklasse en derde divisie. Met vele enerverende wedstrijden.

Hopelijk wordt het dat zondag ook weer. Groene Ster nam afgelopen zomer afscheid van de succesvolle trainer Maurice Verbunt, die jarenlang aan het roer stond in Heerlerheide en is verkast naar Blauw Geel’38. De opvolger van Verbunt is Jordy Reneerkens, die wordt geassisteerd door de bekende oud-betaald voetballer Marco van Hoogdalem.

Het seizoen gaat vooralsnog niet van een leien dakje voor de Zuid-Limburgers. Groene Ster kwalificeerde zich weliswaar voor de eerste ronde van het KNVB-bekertoernooi, waarin het nipt verloor van eredivisionist Vitesse (0-1), maar de huidige 16e plaats op de ranglijst zal zeker niet tot tevredenheid stemmen op sportpark Pronsebroek. Afgelopen zondag leed de ploeg nog een nederlaag tegen directe concurrent OJC Rosmalen: 1-5.

Gemert staat op dit moment zesde en daarmee kan de achterban prima leven. Als de ploeg er zondag in slaagt om nog drie punten aan het totaal toe te voegen, kan de ploeg met een goed gevoel aanschuiven voor de kerstdis en gaan genieten van een paar weekjes vrij.

Daarbij kunnen de zwartwitten alle steun gebruiken. Kom dus zondag naar sportpark Molenbroek om de ploeg aan te moedigen. Aanvang is 14.00 uur.

LET OP: Zowel Gemert als Groene Ster is een ‘Vriendenclub’  van FC Robinstijn, de stichting die voetbalwensen vervult van kinderen die om wat voor reden dan ook een steuntje in de rug kunnen gebruiken. De onderlinge wedstrijd geldt dan ook als een benefiet voor dit goede doel. Er wordt een voorwedstrijd gespeeld door jeugdspelers van Gemert en Groene ster. Later is er een collecte. Een donatie van onze supporters zou enorm gewaardeerd worden. Als u daarvoor voelt, is het misschien handig om wat contant geld mee te nemen. Bij voorbaat hartelijk dank!