Gemert tegen SC Woezik op jacht naar zesde zege

20 oktober 2017

Het zijn momenteel mooie tijden voor Gemert. De ploeg van trainer Dennis Dekkers rijgt de overwinningen de laatste weken aaneen en staat inmiddels samen met Groene Ster bovenaan in de Hoofdklasse B.

Afgelopen zondag won Gemert de moeilijke uitwedstrijd bij VC Vlissingen na een 0-1 ruststand uiteindelijk met 1-2. Ook aan de Zeeuwse kust maakte Gemert weer indruk met creativiteit en scorend vermogen, terwijl de defensie stond als een huis en nauwelijks echte kansen weggaf.

Zondag komt SC Woezik op bezoek op Sportpark Molenbroek. De ploeg die afgelopen zomer Vincent Buijssen overnam van Gemert is geen volslagen onbekende voor onze jongens. In de voorbereiding namen de Wijchenaren namelijk deel aan het voorbereidingstoernooi van Gemert, maar omdat beide ploegen dit seizoen ingedeeld zijn in dezelfde hoofdklasse kwamen ze toen niet tegen elkaar uit.

Na een prima eerste jaar in de Hoofdklasse A, wil het dit seizoen in de hoofdklasse B helaas nog niet zo vlotten voor SC Woezik. Na de eerste 4 competitieduels te hebben verloren boekte Woezik pas op 1 oktober ten koste van de Baronie haar eerste zege, 2-1. Inmiddels zijn de Gelderlanders na een gelijkspel bij Nuenen (1-1) en een overwinning thuis tegen Juliana ’31 (2-1) opgeklommen naar de dertiende plaats op de ranglijst.

Als Gemert zondag haar goede vorm van de laatste weken weet vast te houden moet het mogelijk zijn om de punten in Gemert te houden. Bij winst doet Gemert daarnaast ook nog eens goede zaken in de strijd om de eerste periodetitel.

Het duel tegen Woezik begint zondagmiddag om 14.00 uur. Vooraf en na afloop van de wedstrijd viert Gemert haar 105e verjaardag met een gezellige Hollandse middag. Ook is er de mogelijkheid om de klassieker in de Eredivisie tussen Feyenoord – Ajax te bekijken in de kantine.

Voor aanvang van de wedstrijd zijn tevens nog seizoenskaarten te koop bij Jos van Zeeland aan de kassa van het hoofdveld.

Dus graag tot zondag op Sportpark Molenbroek!