Gemert rekent soepeltjes af met O.S.S.’20

5 mei 2024

Gemert heeft zondagmiddag op soepele wijze afgerekend met O.S.S.’20. Het werd op sportpark Molenbroek liefst 5-1, na een 3-0 ruststand.

Daarmee revancheerden de zwartwitten zich voor de nederlaag in Hoek van twee weken geleden en houdt de ploeg bovendien het waterkansje op de derde periodetitel overeind.

De eerste tien minuten in het lente-zonnetje waren nog allerminst bemoedigend. Maar de ban werd gebroken door Eon Herman, die in de 11e minuut de 1-0 op het bord zette. De assist was van Max Crommentuijn.

Uit de tegenstoot was O.S.S.’20 nog een keer gevaarlijk, maar daarna pakte Gemert de touwtjes in handen. In de 27e minuut maakte Ralf Kemper er 2-0 van. Uit een lange, verre voorzet van linksback Ruud Hanenberg knikte de spits raak.

De wedstrijd lag daarmee al goeddeels in zijn plooi. Dat klinkt gek, binnen een half uur, maar dat heeft alles te maken met de situatie waarin de Ossenaren zich bevinden. De club heeft besloten om volgend jaar geen eerste elftal in te schrijven in het zondagvoetbal. Na dat drastische besluit in januari weerde de ploeg zich aanvankelijk kranig, maar langzaam is de fut er toch uitgegaan bij de geelblauwen.

Nog voor rust besliste Gemert de wedstrijd. Nadat Job Michels al twee keer gevaarlijk was geweest, prikte Ralf Kemper zijn tweede van de middag binnen. De assist – een pass van Eon Herman – was zeker zo fraai als het doelpunt.

Zo kon Gemert met een gerust gemoed gaan rusten. Na de thee kwam de zege nooit meer in gevaar. Sterker nog: Gemert had kunnen uitlopen naar een ongekende monsterscore, maar toonde onbewust wellicht toch respect voor O.S.S.’20, de ploeg waarmee het zoveel enerverende duels heeft uitgevochten in de voorbije jaren.

Bij het begin van de tweede helft had Gemert al kansen om de score uit te bouwen, maar zat het niet mee. Pogingen van Eon Herman en Max Crommentuijn belandden op de paal. Maar in de 61e minuut was het toch raak. Opnieuw was het voorbereidende werk van Max Crommentuijn, nu was het eindstation Eon Herman. Ook hij tekende voor zijn tweede van de dag; 4-0.

Daarna was Gemert heer en meester. Bij O.S.S.’20 verdween het laatste restje energie. Er lag zoveel ruimte, maar Gemert ging er soms een beetje te nonchalant mee om. Er kwam nog een Gemertse treffer bij. Na een overtreding op Ralf Kemper wees de scheids naar de stip. Dylan van Diepen klaarde het karwei met overtuiging: 5-0.

Eigenlijk was het een wedstrijd om ook een clean sheet te houden, maar dat lukte niet. Hicham Haouat, ingevallen aan Osse zijde, klopte Romeo Okonkwo voor de eerste keer deze middag.

De 5-1 kon het humeur in het Gemertse kamp niet meer verpesten. Gemert hield met de grote zege het miniscule kansje in de derde periode nog levend en gaat zich nu opmaken voor de uitwedstrijd tegen Baronie.

GEMERT: Okonkwo; Deben, Brugmans, Jacobs (72. Meyssen), Hanenberg (64. Van den Broek); Van Gerven, Crommentuijn (72. Ben Rouba), Achten; Michels (64. Van Diepen), Kemper, Herman (64. Kizir).

Meer wedstrijdfoto’s van Peter van Hout in het album op deze site.