Gemert per direct versterkt met Niels Fleuren

1 januari 2023

De selectie van vv Gemert wordt per direct versterkt met Niels Fleuren. De voormalige prof (36) komt tussentijds over van tweededivisionist De Treffers en begint dinsdagavond met de zwartwitten aan de voorbereiding op de tweede seizoenshelft.

Niels Fleuren, die voor een half jaar heeft getekend op sportpark Molenbroek, is voor de voetbalvolgers een bekende naam. Als jong manneke begon hij met voetballen bij Vitesse’08 in zijn woonplaats Gennep. Daar werd hij al snel opgepikt door VVV, waar hij de hele jeugdopleiding doorliep en uiteindelijk dertien jaar in het vaandelteam speelde. Met meer dan vierhonderd officiële wedstrijden in het geelzwart zal zijn naam altijd aan de huidige eerstedivisionist verbonden blijven.

In de zomer van 2016 maakte Niels de overstap naar FC Emmen, later kwam hij nog vijf seizoenen uit voor voor TOP Oss, voordat hij afgelopen zomer definitief zijn entree maakte bij de amateurs. Hij tekende bij De Treffers in Groesbeek.

Op sportpark Zuid speelde hij in het eerste half jaar minder dan gehoopt. Een telefoontje van de Technische Commissie van vv Gemert kwam dan ook op een goed moment. ,,Je bent voetballer om te voetballen”, vertelt de linkspoot. ,,Je traint drie, soms vier keer per week om uiteindelijk ook wedstrijden te kunnen spelen. De kans op speelminuten is bij Gemert groter dan bij De Treffers, dat is eigenlijk de enige reden voor deze stap.”

Gemert is geen onbekende club voor hem. ,,Ik was vorig seizoen bij de thuiswedstrijd tegen OFC. En ik zat samen met Joost (Habraken, red) in het stagegroepje voor de trainersopleiding UEFA-C, waardoor ik via hem ook drie keer bij de club ben geweest.”

De situatie van de Gemertse hoofdmacht is genoegzaam bekend. Afgelopen zomer onderging de selectie een gedwongen metamorfose. Zo namen onder meer vijf vaste basisspelers afscheid; Joost Habraken, Jens Leijten en Erik van Loon stopten, Willem den Dekker vertrok naar De Treffers en Dylan van Diepen werd opgepikt door Helmond Sport.

De vernieuwde groep kreeg vervolgens sinds augustus te maken met veel tegenslag; langdurige blessures van belangrijke spelers en een tussentijds vertrek van Bram Zwanen  en Kianu Verlinden.

Meestal blijft het in de winter rustig aan het spelersfront in Gemert. ,,Maar dit keer moest er iets gebeuren. Alleen al getalsmatig was de huidige selectie niet meer in balans”, zegt Anthony Geurts namens de Technische Commissie. ,,We waren op zoek naar een verdediger en liefst een met ervaring: een geroutineerde speler die belangrijk kan zijn voor een sterk verjongde groep die we nu hebben. Met Niels hebben we echt raak geschoten: we zijn enorm blij met zijn komst.”

Bij Gemert wacht Niels een mooie uitdaging voor de tweede seizoenshelft. ,,Iedereen had gehoopt dat Gemert er nu beter voor zou staan, maar de situatie is zoals ie is. Nu is het zaak om snel weg te komen van de onderste regionen en aansluiting te krijgen bij de middenmoot. De verwachtingen moeten reëel blijven; erin blijven, dat is waar het vanaf nu om gaat.”