Gemert pakt punt in restant tegen Gestel

8 februari 2017

Gemert is woensdagavond niet voor niets naar Eindhoven afgereisd voor het restant van de wedstrijd tegen vv Gestel. De zwartwitten hadden twintig minuten de tijd om een 1-0 achterstand te wissen en deden dat. Goudhaantje was Jasper Lalisang, de aanvallende middenvelder die al na drie minuten de 1-1 op het scorebord bracht.

De wedstrijd Gestel-Gemert werd op 11 december gestaakt vanwege een blessure bij de scheidsrechter.  In de elftallen mocht alleen bij blessures of andere zwaarwegende redenen gewisseld worden. Gemert trad op het koude sportpark Dommeldal-zuid bijvoorbeeld aan zonder Mark van Dijk, die half december geschorst was en nu dus ook niet mocht spelen. Bij Gestel vertrokken in de winterstop vier à vijf spelers, waardoor zij vaker moesten wisselen. Zo was Angelo Simone er  niet meer bij.

Het duel werd hervat zoals die op 11 december eindigde; met een corner voor de zwartwitten. De ingestudeerde variant had geen succes. Maar niet veel later kon het Gemertse kamp toch juichen. Een prima uitgespeelde aanval leidde tot een voorzet van Jens Leijten vanaf rechts. Jasper Lalisang toonde zijn specialiteit en kopte de bal uitstekend binnen. Doelman Jamil Kools van Gestel had geen antwoord: 1-1.

Gemert moest evenwel bij de les blijven; het werden twintig intensieve minuten zonder moment van rust. Gestel legde zich niet neer bij het puntenverlies en probeerde Gemert terug te dringen. Er vielen enkele gevaarlijke momenten te noteren voor Sven van Ommeren. Met name Carsley Mathilde, ook in december al de maker van het eerste doelpunt, was halverwege het restant dichtbij. De aanvaller had bijna de hele Gemertse defensie op zijn knieën, maar het schot werd toch nog geblokt.

Ook Gemert meldde zich wel nog een paar keer voorin, maar in de stand kwam uiteindelijk geen verandering meer. Daarmee nam Gemert genoegen; het bonuspuntje werd gekoesterd als een mooie mentale opsteker richting het thuisduel met DOSKO komende zondag. Gestel daarentegen zag twee punten als sneeuw voor de zon verdwijnen en was minder goedgehumeurd.

GEMERT: Van Ommeren, Leijten, Jori Vermeulen, Van Berlo, Jacobs,  Brouwers, Lalisang, Habraken, Van Brussel, Jansen, Buijssen.