Gemert pakt het kordaat aan tegen Nulandia: 10-1

27 november 2018

Gemert heeft zich dinsdagavond probleemloos geplaatst voor de vierde ronde van de districtsbeker. De ploeg van Reinald Boeren besliste de wedstrijd tegen vierdeklasser rkvv Nulandia binnen een paar minuten. Uiteindelijk werden zelfs de dubbele cijfers bereikt: 10-1.

Gemert pakte het kordaat en serieus aan en werd direct beloond.  Jasper Lalisang opende de score in de tweede minuut met een hard schot: 1-0. Een paar tellen later lag de 2-0 in de touwen via Willem den Dekker. Er was net vijf minuten gespeeld en Nulandia was nog niet van de schrik bekomen, toen Thijs van Pol de 3-0 binnenkopte.

Daarmee was het duel beslist voordat het publiek de kans kreeg om het koud te krijgen. In het vervolg bleef het een eenzijdige partij, waarbij de thuisploeg de score gestaag uitbouwde. Willem den Dekker (4-0), Ralf Kemper (5-0) en Thijs van Pol (penalty, 6-0) maakten het halve dozijn vol.

Gemert was met een groot gedeelte van de basiself gestart. Michiel Merks verving Bono Barten tussen de palen en er waren basisplaatsen voor Balder van Osch en Cas Jansen, het jonge talent uit de A-jeugd. Met de geruststellende marge bij rust kon Reinald Boeren na rust ook de beloften Sem Jansen en Jeffrey Ket brengen.

In de tweede helft hield Nulandia lang tegen en deden de gasten zelfs iets terug via de net ingevallen Teun van de Sangen.  Gaandeweg werd de voorsprong echter alsnog naar de tien getild door de Gemertenaren. De in de rust ingebrachte Sander Vereijken bracht zowel de 7-1 als de 8-1 op het scorebord. De 9-1 kwam van het hoofd van Thijs van Pol en Ralf Kemper tekende voor het slotakkoord met de tiende Gemertse treffer.

In de vierde ronde – in de tweede helft van december – komt Gemert uit tegen de winnaar van Schadewijk-Berghem Sport. Dat wordt een uitwedstrijd voor de zwartwitten.

De ploeg gaat zich nu opmaken voor de thuiswedstrijd tegen RKAVV, komende zondag. Aftrap is dan om 14 uur.

GEMERT; Merks, Leijten (46. Sem Jansen), Cas Jansen (60. Ket), Jacobs (46. Vereijken), Van den Broek, Brugmans, Den Dekker, Van Osch, Lalisang,  Kemper, Van Pol.