Gemert pakt eerste periodetitel via 1-1 tegen EHC!

5 november 2017

Gemert heeft zich zondagmiddag verzekerd van de eerste periodetitel! De zwartwitten bleven op eigen veld steken op een 1-1 gelijkspel tegen EHC/Heuts, maar dat was voldoende voor de eerste prijs van het seizoen en een ticket voor de nacompetitie. Gemert proficiat!

De periodetitel had achteraf gezien zelfs bij een nederlaag niet in gevaar gekomen, want Vlissingen had een offday bij Groene Ster en schakelde daarmee zichzelf uit.

Gemert had het voor eigen publiek graag beklonken met een zege en die had er tegen EHC ook zeker ingezeten. Gemert – met Jori Vermeulen voor de geschorste Kees Brugmans – nam tegen de Limburgers snel het initiatief en beloonde zichzelf na 20 minuten. Het was een beauty. Ralf Kemper schoot de bal van afstand in de touwen: 1-0.

Kemper startte zondag op de rechterflank. Ruben Rodrigues speelde in de punt van de aanval, met Jasper Lalisang achter zich. Met die speelwijze werd IFC vorige week zondag kort na rust overrompeld en trainer Dennis Dekker hield daaraan vast.

De verdiende voorsprong vormde vreemd genoeg geen ruggensteuntje. In het middengedeelte van de eerste helft ging EHC steeds meer op avontuur. De Limburgers waren in die fase zeker niet minder dan de thuisploeg. Dat resulteerde in één grote kans. Bono Barten redde met zijn benen op een inzet van Mitch Vandegard. Een schot van Ron Starmans ging voorlangs.

Terwijl Jens Leijten zich na ruim een half uur geblesseerd moest laten aflossen door Ronny van den Elzen, draaide Gemert de duimschroeven weer aan. De zwartwitten kregen tegen het einde van de eerste helft een aantal prima kansen. De grootste was van Ralf Kemper, die de bal voor het intikken had, maar stuitte op de sterke doelman van EHC, Collin van Eijk.

De 2-0 hing in de lucht maar bleef uit.

Ook het begin van de tweede helft was voor de mannen van Dennis Dekkers. Ook nu had Gemert mogelijkheden om weg te lopen. Jasper Lalisang was in twee instanties dichtbij maar ook hier stond de EHC-goalie op zijn post.

Zo bleef de marge minimaal en bleef de Limburgse dreiging van een succesvolle counter. En zo gebeurde. In de 64e minuut haalde Ron Starmans uit en werd Bono Barten geklopt. Met de 1-1 betaalden de Gemertenaren een hoge rekening voor het missen van de kansen.

Gemert had nog een half uur om op jacht te gaan naar de overwinning. Dennis Groen en Jeremias Carlos David brachten nieuw bloed, maar Gemert miste zondag het raffinement om EHC alsnog over de knie te leggen. De ploeg was een paar keer dreigend, maar kwam niet meer tot echt grote kansen. Aan de andere kant bleven de zwartwitten geconcentreerd verdedigen, waardoor in ieder geval het ene punt niet meer in gevaar kwam.

Zo bleef de achtste overwinning  op rij – het was een clubrecord geweest – uit,  maar pakte Gemert wel de eerste periodetitel. Een knappe prestatie van de zwartwitten, waar voor het seizoen niemand op gerekend had. Het zorgde zondagmiddag voor een opperbeste stemming op sportpark Molenbroek.

Komende donderdag speelt Gemert in het districtsbekertoernooi in en tegen Venray (20 uur), waarna de ploeg een vrij weekeinde heeft. Eerste competitiewedstrijd is op zaterdagavond 18 november uit tegen Nuenen.

GEMERT: Barten; Leijten (34. Van den Elzen), Jori Vermeulen, Van Rooij, Van Berlo; Habraken, Lalisang (74. Groen), Brouwers; Kemper (65. Carlos David), Rodrigues, Jansen.

Kijk voor meer wedstrijdfoto’s van Peter van Hout in het album op deze site.