Gemert paaszaterdag naar RKAVV

17 april 2019

Gemert handhaafde zich afgelopen weekend door de royale zege op Leonidas (6-1) op de derde plaats van de ranglijst in de hoofdklasse B. Omdat nummer twee Groene Ster in een rechtstreeks duel koploper Baronie versloeg (2-7) en de nummers 4 en 5  Halsteren en Unitas geen fout maakten, kroop de top vijf nog dichter naar elkaar toe. Het worden mooie maar ook spannende  weken voor Gemert en haar trouwe aanhang.

Aanstaande zaterdag (20 april) gaat Gemert op bezoek bij de huidige nummer 11 RKAVV uit Leidschendam. Met 25 punten uit 24 wedstrijden zijn de Zuid-Hollanders nog allerminst verzekerd van een plek in de hoofdklasse voor komend seizoen. RKAVV verloor vorige week de derby tegen Alphense Boy met 2-1, dus een overwinning op Gemert is zeer welkom op sportpark Kastelenring.

Gemert krijgt zaterdagavond te maken met een lastig te bespelen tegenstander. Trainer Maurizio Ceccucci heeft in Leidschendam een fysiek sterke en goed georganiseerde ploeg gesmeed die ook verdedigend haar mannetje staat.  Dit bleek eens te meer op 3 december van het vorig jaar toen RKAVV te gast was op sportpark Molenbroek. Onze zwartwitten hadden de grootste moeite om de Zuid-Hollanders op de knieën te krijgen maar wonnen door twee treffers van Ralf Kemper moeizaam maar verdiend met 2-0.

Gemert kwam afgelopen zondag niet geheel okselfris uit het treffen met Leonidas. Zo viel Thijs van Pol uit met een blessure. Het is te hopen dat Reinald Boeren zijn sterkste elf spelers het veld in kan sturen zaterdagavond. Aan de doelstelling voor deze wedstrijd zal het echter niets veranderen. Alleen de volle winst telt voor onze zwartwitten in de bloedstollende titelstrijd in de hoofdklasse B.

De wedstrijd op sportpark Kastelenring  in Leidschendam begint zaterdagavond om 18.00 uur. U bent uiteraard van harte welkom om onze jongens aan te komen moedigen.