Gemert opnieuw hoog in Top 200

8 januari 2024

Ook dit seizoen staat vv Gemert hoog gerangschikt in de Top 200, de lijst met beste amateurclubs van het land. Onze club staat bij de tiende editie op de 27ste plek. De zwartwitten staan zodoende bij de beste vier verenigingen van de provincie.

We moeten dit jaar in Noord-Brabant alleen UNA, OJC Rosmalen en Baronie (allen nipt) voor ons dulden, zo blijkt uit het klassement dat maandagmiddag bekend is gemaakt door vakblad De Voetbaltrainer en waar het Amsterdamse AFC net als de voorgaande jaren aan kop gaat.

De Voetbaltrainer kijkt voor de Top 200 naar het competitieniveau van het eerste elftal en de hoogste jeugdteams. Voor de hoogstspelende jeugdopleiding telt de score van: Onder 23 óf Onder 21, Onder 19 of Onder 18 en die van de Onder 17, Onder 16, Onder 15, Onder 14 en Onder 13.

VV Gemert geldt al jaren als stabiele subtopper in de top 200. De laagste klassering was de 35ste plek in 2019, de hoogste plek de dertiende in het seizoen 2019-2020.